Los bericht bekijken
Oud 12 juli 2023, 07:57   #42792
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht

1) Dat is niet het doel.

2) Het globale zuiden, de resistentie tegen de hegemon, wil vrijheid eerder dan wraak is mijn indruk.

3) Het risico dat ze zelf hegemon worden bestaat natuurlijk steeds.

4) Net zoals dat het risico bestaat dat de slachtoffers van racistische haat in WO2 uiteindelijk zelf een apartheidsstaat oprichten.

5) Laat dat geen excuus zijn om een onderdrukkend hegemonisich spel ongehinderd door ethische (en uiteindelijk ook praktische) overwegingen te blijven steunen.

6) Het leven is niet te reduceren tot eten of gegeten worden.

7) Laat dit imperium langzaam aan een natie onder de naties worden. Dat is de delicate weg te zoeken in dit mijnenveld en een manier om de cirkel van geweld te vermalen (in plaats van 'doorbreken').

8) De eerste en belangrijkste stap is gelukkig die waar je het meeste controle over hebt. Namelijk jezelf. Je kan de cirkel van geweld niet stoppen als je haat in je hart voelt.
1) Dat is niet UW doel, dat wil ik best geloven.

Maar miljoenen mensen denken & voelen niet zoals u.

2) Ik heb een andere indruk.

M.i. houdt het begrip 'vrijheid' in het sinds decennia buiten 'het Westen' aangelegde 'reservoir' van haat en ressentimenten inmiddels ondermeer in dat aan wraakzucht de vrije teugel kan, mag & zal worden gegeven van zodra 'de situatie' dat toestaat.

Dat leid ik af uit wat ik van - niet eens 'over'! - diverse 'anti-hegemonisten' verneem.

Aangezien 'De Hegemon' over een véél uitgebreider netwerk van inlichtingendiensten beschikt dan ikzelf, ga ik ervan uit dat 'De Hegemon' zich een beter beeld van 'de toestand' weet te vormen, en zich allang heeft voorbereid op wat onvermijdelijk lijkt (zonder garantie op succes, weliswaar).

3) Gezien de omstandigheden is er volgens mij geen 'risico' dat het misschien zo zal gaan, maar een 'zekerheid' dat het niet anders zal kunnen dan 'zo' te gaan. Nogmaals, ik denk niet dat 'De Hegemon' zich zonder slag of stoot gewonnen zal geven.

4) Ik heb toch de indruk dat de meeste slachtoffers van racistische haat in WO II al omgekomen waren voordat ze zelf een apartheidsstaat hadden/hebben kunnen stichten (uitgezonderd natuurlijk diegenen die in de VS net op tijd pakweg Broadway, Hollywood & Wall Street hadden ingepikt).

5) Ik vind het wel OK dat discussies als deze mij ertoe dwingen mijn 'positie'/'standpunt' te herzien, in vraag te stellen, desgewenst béter/uitgebreider te onderbouwen.

6) Uiteraard niet, maar de 'voedselketen' is één van de onontkoombare realiteiten waar 'het leven' tegen heug en meug mee wordt geconfronteerd.
Voor een 'entiteit' als een 'imperium' is het 'predator' zijn nu eenmaal een conditio sine qua non.

7) Maar waarom zouden 'we' niet ALLE imperia kunnen & mogen dwingen 'natie onder de naties' te worden? Het Russische Imperium is een drietal eeuwen ouder dan dat van de VS, het Chinese een millennium of zo.

Waarom dient het VS-imperium een delicate weg te zoeken in het mijnenveld, en die andere twee (blijkbaar) net niét?

8) Ik ben eerder van mening dat niet alle 'geweld' uit 'haat' hoeft voort te spruiten, en dat niet alle 'haat' in 'geweld' een uitweg moet & zal zoeken.
Bovendien - en volkomen los van de vraag of dat alles wel zo wenselijk is - lijkt het mij lang niet zeker dat zelfs mensen als u & ik zo'n danig grote controle over zichzelf kunnen uitoefenen dat ze met behulp van mentale activiteit(en) hun door 'genetische code' bepaalde hormonenproductie definitief zouden kunnen neutraliseren.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden