Los bericht bekijken
Oud 12 juli 2023, 09:25   #71
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
U veralgemeent. Er zijn jongeren die een huis willen dat volledig klaar is, maar ik ken er ook heel wat die perfect kunnen leven met verbouwingen.

In mijn eigen huis moest de badkamer, de keuken,.. ook opnieuw worden gedaan. Keuken en badkamer dateerden van de jaren 70.

Maar feit blijft: jongeren moeten veel langer werken om een gemiddelde woning te kunnen kopen dan vroeger.

En ik snap dat dat veel jongeren frusteert.
Tsja,... ik moest destijds ook al veel langer werken vooraleer wij een woning konden kopen (bouwen) dan mijn ouders ooit hadden gemoeten.

En die hebben waarschijnlijk ook veel langer moeten sparen vooraleer ze een woning konden kopen dan dat hun ouders dat konden.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

En dat geldt niet alleen voor huizen.

Auto's: net hetzelfde...

Dus ja, je kan je daar als jongere boos over maken maar veel gaat dat niet uithalen als je bij de makelaar aan zijn bureau zit denk ik.

Daarnaast mogen we ook niet vergeten dat de huizen die tegenwoordig aangeboden worden van een heel ander kaliber zijn dan die van, ik zeg maar wat, de jaren '70.
Ze zijn wel degelijk duurder maar verbruiken ook minder energie, zijn met betere materialen gebouwd en vragen minder onderhoud dan die van vroeger.

Net als met auto's. Die kosten vroeger ook een pak minder dan tegenwoordig maar hadden toen geen gps, lederen interieur, 25 veiligheidssnufjes, panoramisch open dak,....