Los bericht bekijken
Oud 16 juli 2023, 15:19   #172
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik werk onder meer met Vlamingen. Ik zie op mijn werk helemaal geen Vlamingen zoals sommigen hier op dit forum die altijd negatief over de Franstaligen zijn of die op hen spuwen. Die Vlamingen van het forum zullen het niet graag horen maar er is helemaal geen "oorlog" op het werk tussen de Vlamingen en de Franstaligen. Integendeel. Een heel goeie sfeer.
Het willen opdoeken van de administratieve structuur "Belgie" heeft in de verste verte niks te maken met het "haten van Franstaligen". Niet meer dan dat werknemers van de winstgevende stofzuiger divisie de werknemers van de verlieslatende koffiezet apparaten divisie niet haten.
Maar het is gewoon idioot om in een administratieve vereniging te blijven die minder winstgevend is en meer compromissen doet maken, dan er een te maken die zich beperkt tot het rijkere deel dat bovendien politiek een andere weg op wil.
Het is normaal dat de werknemers van de divisie "stofzuigers" willen dat het bedrijf gesplitst wordt en dat zij de verlieslatende divisie afstoten he. Dan kunnen hun lonen omhoog.

Je verwart een administratieve constructie met een groep mensen. Belgie is een nadelige administratieve constructie voor de meeste Vlamingen. De enige Vlamingen die daar voordeel uit halen, zijn Vlamingen die bijvoorbeeld politici zijn van kleine Vlaamse partijen die zonder Franstalige grote tegenhanger, minder aan hun trekken kunnen komen, en allerlei mensen die aan de staatsflux van compromissen met plakkerige vingers aan de geldstromen kunnen zitten. Kortom, zij die profiteren van de wantoestanden. Voor alle andere Vlamingen heeft die Belgische administratieve constructie geen voordeel.

Het is dus eigenaardig vast te stellen dat 75% van de Vlamingen de nadelige administratieve organisatie wil behouden. Maar dat komt misschien omdat Vlamingen over het algemeen bijzonder domme, brave en volzame sukkelaars zijn, alles bij elkaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden