onderwerp
Intussen op de heetste plek ter wereld: dicht bij record van 56,7 graden
analyse
1) Ja, 56,7 graden Celsius is echt gloeiend heet, ik was vorig jaar twee weken in Karol Bagh, INdia, New Delhi, waar het buiten dus 44 C was en ik kon het nog net uithouden, omdat ik een dunne huid heb en van het Tropische zonneras ben uit oude Aryawart, kinderen van de Zon, RA he. Wel flink gezweet daar, had ijskoud en grotendeels bevroren water in de tas uit vriesvakje met ijs erin.
2) De huidige hitte heeft te maken met de zonnevlammen van onze zon die nu overaktief zijn, en onze hele dampkring is nu aangetast en beschadigd door de milieuvervuiling. HEt zeewater is vervuild aan de oppervlakte en kan niet meer goed reflecteren dus de zonnewarmte wordt hierom geabsorbeerd door het zeewater en dit warmt de oceanen razendsnel op.
3) Ik ga toch werken aan echte snelle oplossingen, oa er moet een hele grootschalige aktie komen internationaal met een budget van minstens 100 miljard euro om woestijnen en savanne gebieden razendsnel te herbebossen oa via grootschalige zoetwater produktie UNits uit het zoute zeewater met zout produktie erbij, in vele kustgebieden.
4) In theorie kunnen alle asielzoekers dan in punt 3) hier lekker werken en settelen en rijk worden ism INDiase Leger en industrie, ja ik moet dit mondiaal reddingsplan in India starten, want dat zijn mijn hindoe RASgenoten die mij gaan accepteren en serieus nemen. Hier in superieure Blank / Arisch Nederland ben en blijf ik een vuile bruine koelierat met kleine lul, untermensch van apenkleur dus het is zinloos om hier verder te vechten tegen de superieure duivelse, lange, grootgeschapen, sterkere, superintelligente, superpotente, Blank/ Arische Rakshats van Kali Yuga. Beste is harde KKK Apartheidswet legaliseren in Arisch Nederland, met zachte, doch verplichtende en humane Zelfdeportatie en verplichte seksuele assimilatie wetten voor alle Untermenschen van kleur.
==================================
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buit...a-death-valley
Wereldwijd probleem
Intussen op de heetste plek ter wereld: dicht bij record van 56,7 graden
17 juli 2023 08:28
Aangepast 17 juli 2023 10:55
Terwijl grote delen van de wereld zuchten onder extreme hitte, komen de temperaturen op de allerheetste plek ter wereld in de buurt van de hoogste temperatuur ooit op aarde gemeten. In Death Valley in de Amerikaanse staat Nevada is het ruim 53 graden.
De hoogste temperatuur ooit gemeten op aarde was 56,67 graden Celsius in juli 1913 in Furnace Creek bij Death Valley, zegt Randy Ceverny van de World Meteorological Organization, het weerinstituut dat wereldwijd alle cijfers bijhoudt. "Met de opwarming van de aarde komen dergelijke temperaturen steeds vaker voor", zegt Ceverny tegen persbureau AP.
In Furnace Creek is het bezoekerscentrum van Death Valley gevestigd. Gistermiddag verzamelden tientallen mensen zich bij de thermometer, sommigen voor de grap in een bontjas, om een foto te maken met de bizar hoge temperatuur.
Die digitale thermometer kwam op een gegeven moment boven de 56 graden Celsius, maar dit is geen officiële meting. De National Weather Service zei dat de hoogste officiële temperatuur die op zondag werd geregistreerd 128 graden Fahrenheit (53,3 graden Celsius) was.
Op de heetste plek
William Cadwallader, die gisteren ook in Furnace Creek was, woont in Las Vegas, waar 46,7 graden werd gemeten, net iets minder dan de hoogste temperatuur in de gokstad ooit.
Cadwallader zei dat hij Death Valley al jaren in de zomer bezoekt, alleen maar om te kunnen zeggen dat hij op de heetste plek op aarde is geweest. "Een beetje zoals bij de Mount Everest, dat je kunt zeggen dat je die beklommen hebt."
Warmste
Lees ook:
Warmste dag ooit in warmste week ooit: 'Dit loopt uit de hand'
De extreme temperaturen in Death Valley staan in de VS niet op zichzelf. Overal in het zuiden van de VS, van Californië tot Florida, worden hitterecords verbroken.
In Phoenix bijvoorbeeld werd gisteren een temperatuur van 46 graden Celsius bereikt. Het is daar al 17 dagen achter elkaar boven de 40 graden. Bij Miami is zelfs het zeewater boven de 36 graden.
Extreme hitte Zuid-Europa
Maar ook veel andere delen van de wereld hebben te maken met weerextremen. Zo zucht ook het zuiden van Europa onder de warmte. In Spanje geldt in grote delen van het land code rood. Het wordt op veel plekken warmer dan veertig graden.
Bloedheet in Spanje en Italië: 'Dit is niet te harden'
01:10
Bloedheet in Spanje en Italië: 'Dit is niet te harden'
Wetenschappers zeggen dat er een behoorlijke kans is dat 2023 wereldwijd de boeken ingaat als het warmste jaar ooit. Juni was al de warmste juni ooit gemeten.
In Nederland hebben we ook een paar hete dagen gehad, maar juist in ons land is het de komende week goed te doen met gemiddelde zomerse temperaturen van vlak boven de 20 graden.
Geen
Lees ook:
Geen zin in zweten in Zuid-Europa? Hier kun je nog wél 'lekker' op vakantie
Bron: RTL Nieuws
Meer over
Hittegolf
Link in bio
Verenigde Staten
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buit...a-death-valley
=====================================