Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi
Ik ken Vlamingen die heel vaak klagen over 'ambetantenaren' en 'regelneverij' als ze het hebben over wat 'hun' politiekers zogezegd zélf in hun eigen gewest kunnen en mogen doen.
Ik ken Vlamingen die met heimwee terugdenken aan de verregaande corruptie in het 'oude België' die héél véél mogelijk maakte en waar sinds de 'nieuwe politieke cultuur' en de 'staatshervormingen' naar hun zin te weinig van overblijft.
Ik ken Vlamingen die hun 'toffe job' bij de federale overheid of de NMBS liever niet verliezen.
Ik ken Vlamingen die hun 'krot' nog altijd niet willen inruilen voor een 'luchtkasteel'.
|
Met andere woorden, de meeste Vlamingen hebben de inmenging van Franstaligen nodig om een corrupte boel te behouden waar ze van profiteren, en ze hebben schrik dat ze als Vlamingen die voor zichzelf moeten zorgen onbekwaam zouden zijn om in grote meerderheid die lekker corrupte boel die ze bij grote meerderheid willen, zelf te organiseren.
Vlamingen willen dus in de grond een corrupte boel en hebben hiervoor Franstaligen nodig want ze zien zichzelf niet in staat om dat zelf deftig op poten te zetten.