Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky
Ik vind dat allemaal een gedoe om niks.
Kijk, ik ben allerminst fan van de bruine import, maar waarom die niet onverdoofd mogen slachten dat snap ik niet. Wij deden dat vroeger met de scouts op survival weekend ook. De leiding kocht levende kippen en zei dan: dit is uw avondeten, succes! Dat waren de tofste weekends en ook leerrijk voor velen. Maar der waren keren dat het een paar pogingen kostte om de kip te doden, hoort erbij.
Dat die fundamentalisten de mensen schuldgevoel hebben aangepraat over het slachten heb ik nooit bergrepen.
En dat verdoven (wat meestal met electrische schok gebeurt) is ook niet pijnloos. Als ge echt met dieren inzit dan eet ge geen vlees, punt. Dat verdoofd slachten dient enkel om het schuldgevoel van vlees te eten de kop in te drukken.
|
Zelfs in een democratie naar Westers model moet niet iedereen alle wetten snappen.
Het is voldoende dat de wet gestemd wordt.
Het is plezant dat er voor de gestemde wet een draagvlak is bij de bevolking.
Meer is er niet.
|