Los bericht bekijken
Oud 26 juli 2023, 09:52   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is heel simpel.
Jan met de pet wil geen BEV. Enkel mensen met teveel geld en ego kopen een ‘luxe’ tweede BEV auto.
En zowel in Duitsland als China krijgen ze hun 10,000€ te duur ‘gewone’ BEV’s niet kwijt.
Men kan aan de Duitse cijfers zien (#1) dat bvb het nu Chinese MG Roewe (9.399, +80% BEV? +125% yoy) driemaal meer wagens verkocht dan *Alfa Romeo (3.116, enkel ICE) de eerste 6 maand 2023.

Alfa Romeo zal toch niet onbekend zijn voor de Duitser?

Alfa Romeo wil nu tegen 2027 al zijn nieuwe modellen electrisch maken.
(ik neem aan dat hun ICEs met veel korting te krijgen zijn, aan de heropflakkering te zien, ja die 3.116 was een heropflakkering want +109% yoy)

Uiteraard is *Alfa Romeo ook geen merk voor "Jan met de pet", de goedkoopste is vanaf €35k, wie weet gaat er ruim €5k vanaf...
Of Jan met de pet koopt vooral tweedehands, die markt zal sowieso veel groter zijn.

Of naakte Jan zonder en met klak nu full-electrisch koopt of niet, ik stel naakt vast dat Tesla (36.384, +99,3% yoy) bijna evenveel autos als Toyota verkocht (37.646, -0,3% yoy), op de Duitse markt (1e semester '23):



Enkel aan de prijs zal het niet liggen, want Toyota maakt nog altijd nieuwe kleine wagens vanaf € 17k en dan nog pingelen...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 26 juli 2023 om 10:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden