Discussie: Dertigers
Los bericht bekijken
Oud 26 juli 2023, 10:35   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En natuurlijk ga ik hier weer op afgeschoten worden want de jonge generatie heeft het moeilijk.
De verwachtingspatronen liggen te hoog. De huizenprijzen zijn gestegen. Ze betalen een hoop belastingen. Ze moeten 2 jobs doen om rond te komen.

Ik had het vroeger ook moeilijk. Maar wij konden daar niet over zeuren op sociale media en zagen maar 1 oplossing: er iets aan doen. Er ZELF iets aan doen.

Geen geld genoeg? 's Zaterdags bijwerken en een dagje minder uitgaan.
Festival gaan? Half jaar sparen en regelmatig thuisblijven.
Geen geld voor een huis? In afwachting van de bouw in een stacaravan wonen.

Om maar een voorbeeld te geven: toen men in onze verkaveling begon te bouwen (pakweg 25 woningen) stonden hier 6 stacaravans en 2 'veredelde tuinhuizen' waar mensen in woonden terwijl ze aan't bouwen waren. Dat was normaal. Je betaalde geen huur en was altijd op de bouwwerf zodat je altijd snel bezig kon zijn als je eens een uurtje over had.

Nu wordt hier even verderop een nieuwe verkaveling gebouwd. Een goeie 50 huizen. Waarvan er momenteel een 30-tal in aanbouw zijn. Daar staat geen enkele caravan. Geen enkel tuinhuis. Er zijn 2 mensen die hun garage als eerste gebouwd hebben en daar voorlopig in wonen.

Het is maar een voorbeeld maar volgens mij zegt dat veel.
Daar zegt ge het he, er zelf iets aan doen...

maar het begint al op t school met dat invul boekske ...

Die van Frans van ons, die zat achter zijnen bureau, achterin de klas, ... (jaja echt waar) Schrijft om te beginnen maar al over wat er op bord staat, ...

kon die vent les geven, ja eigenlijk wel, maar die liet u gewoon graag eerst wat pennen, dan waart ge al wat kalmer.

Zelf in het hoger onderwijs, gij daar komt nekeer aan t bord, (gaf zijn krijtje aan u) ja we gaan eens berekenen, ... en dan kon je eraan beginnen, op den duur wist hij wie er het meest fouten maakte en pikte hij die eruit, dat was gemakkelijk hij kon dan de fouten uitleggen en die die ze gemaakt had stond alle keren al op voorhand te zweten, die kon dan met de stress leren omgaan, ...

ah ja en geen invul boekskes natuurlijk alle dagen huiswerk . De keren dat we eraan ontsnapten op een woensdag namiddag of dag in de week kan ik op mijn een hand tellen.

en dan attitude, ...

ge had op een katholieke jongensschool die van Wiskunde of Frans maar eens moeten tegenspreken, dan werd ge direct geexcomuniceerd.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden