Discussie: Hypocriet?
Los bericht bekijken
Oud 7 april 2005, 19:19   #58
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Meia noite's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
U gooit hier een paar zaken door elkaar denk ik.
Het is toch niet omdat bepaalde mensen in uw dorp (zonder vreemdelingen) voor het VB stemmen, dat zij op het VB stemmen omwille van het vreemdelingenstandpunt? Zij kunnen toch ook andere redenen hebben? Al was het maar een proteststem of een foertstem?
Er zijn idd drie grote redenen waarom men op het VB zou stemmen: vlaanderen, vreemdelingen en foertstemmen. (zie hiervoor de analyses van Prof. Swyngedouw na elke verkiezingen).
Foertstemmen zullen wel degelijk meespelen bij sommigen maar geven niet de doorslag volgens mij. Traditoneel is ons dorp namelijk zwaar CD&V (boeren ed.), dus een stem om de regering af te straffen zou naar de Cd&V gaan. Bovendien heb ik ook oren in mijn kop en ken ik praktisch heel het dorp persoonlijk. En ik kan je verzekeren: het draait rond het vreemdelingenstandpunt. Als je die mensen hoort verkondigen: "ik stem VB omdat er anders van die vuile zwarte in ons straat komen wonen" dan weet je het wel geloof ik.

Overigens, het VB beweert niet racistisch te zijn; bovendien is racisme verboden bij wet. Waarom doet het VB dan niks om racisme bij zijn kiezers weg te werken?
Meia noite is offline