Discussie: Hypocriet?
Los bericht bekijken
Oud 7 april 2005, 19:32   #59
Dina
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Er zijn idd drie grote redenen waarom men op het VB zou stemmen: vlaanderen, vreemdelingen en foertstemmen. (zie hiervoor de analyses van Prof. Swyngedouw na elke verkiezingen).
Foertstemmen zullen wel degelijk meespelen bij sommigen maar geven niet de doorslag volgens mij. Traditoneel is ons dorp namelijk zwaar CD&V (boeren ed.), dus een stem om de regering af te straffen zou naar de Cd&V gaan. Bovendien heb ik ook oren in mijn kop en ken ik praktisch heel het dorp persoonlijk. En ik kan je verzekeren: het draait rond het vreemdelingenstandpunt. Als je die mensen hoort verkondigen: "ik stem VB omdat er anders van die vuile zwarte in ons straat komen wonen" dan weet je het wel geloof ik.
Misschien lezen die mensen wel kranten? Het is niet omdat mensen in een dorp wonen, dat ze wereldvreemd hoeven te zijn he.
Citaat:

Overigens, het VB beweert niet racistisch te zijn; bovendien is racisme verboden bij wet. Waarom doet het VB dan niks om racisme bij zijn kiezers weg te werken?
Heb je een voorstel?
Trouwens, dat woord "racisme" is intussen zodanig verkracht door de politiek-correcte massa, dat niemand meer weet wat racisme juist inhoudt. Tegenwoordig mag je al geen kritiek meer hebben op een vreemdeling, of het vreemdelingenbeleid bekritiseren, of je bent al een racist. Het etiket "racist" is intussen bijna een compliment geworden omdat er te pas en te onpas mee gezwaaid wordt.
Dina is offline