Los bericht bekijken
Oud 31 juli 2023, 12:03   #103
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
1) om te verifieren dat men zich niet vergist heeft. Wat meestal inderdaad het geval is: er zijn bijzonder weinig testvluchten die totaal verkeerd gaan. Wat dus wil zeggen dat wat die ingenieurs "voorspelden" wel degelijk in de meeste grote lijnen ook werkelijk juist was.

2) omdat men ook wel weet dat de mogelijkheid altijd bestaat dat er iets niet begrepen was.
Da's raar. Op de vorige pagina was het nog vrij logisch dat alles ingeschat kon worden...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Welke ingreep je ook doet in het dagelijkse leven, je gaat ten allen tijde, alle mogelijke gevolgen daar van in kunnen schatten?
Uiteraard.
... en nu kunnen ingenieurs zich plots vergissen of iets niet begrijpen??


Citaat:
3) omdat men zich niet bezig houdt met kleine bijkomstigheden, die te moeilijk zijn om theoretisch te voorspellen, en die gewoon gemakkelijk waargenomen kunnen worden.
Precies wat ik bedoel.
Iemand die zijn airco niet op 25 graden maar op 22 graden zet.
Da's typisch zo'n kleine bijkomstigheid...

Nu is dat blijkbaar ineens normaal, van te voren "ging dat nooit gebeuren!" want het vloekte met de theorie.

Citaat:
Maar je maakt de verkeerde vergelijking. Het is niet "waarom maakt men toch testvluchten als ingenieurs zo zeker zijn van hun stuk".
Euh, JIJ was degene die "uiteraard" antwoordde toen ik vroeg of alles vooraf in te schatten was.
En dan is de vraag waarom dan nog testvluchten gemaakt worden niet zo abnormaal.

Citaat:
Het is "waarom zijn het ingenieurs die vliegtuigen ontwerpen, en doet men niet alles op zijn buikgevoel, en past men enkel de dingen aan met testvluchten ? " Dat laatste is immers jouw visie. "geen theorie, enkel praktijk, theorie is lulkoek".
Toon mij eens aan waar ik vertelde dat theorie lulkoek is?
Ik heb vaak genoeg gezegd dat uw theorie op papier klopt maar dat ik vrees dat dat zou veranderen als je hem in de praktijk brengt. Dus nu niet uit uw duim beginnen zuigen dat ik niks van theorie wil weten eh?

JIJ was degene die niet van de praktijk wou horen. JIJ was degene die zich enkel en alleen op de theorie bleef richten. JIJ was degene die stelde dat niemand de temperatuur van de airco lager zou zetten want dat dat niet in overeenstemming met de theorie was.

Wreed flauw om nu plots de rollen om te draaien hoor.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden