Los bericht bekijken
Oud 31 juli 2023, 21:22   #353
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Da's misschien waar, maar ik vrees dat het een werkelijkheid is. Ik denk dat als je een referendum houdt, zelfs in Vlaanderen alleen, over een splitsing, daar een meerderheid "nee" op antwoordt.

En dat heeft een verklaring nodig want het is op het eerste gezicht irrationeel om nee te zeggen op economische grotere welvaart.

Trouwens, uwe grote chef weet dat ook, anders zou hij niet afgekomen zijn met zijn zever van confederalisme he. Mocht hij weten dat er een grote meerderheid voor onafhankelijkheid is, dan zou hij dat open en bloot zeggen om daar electoraal van te profiteren. Ik denk dat het een feit is dat er een meerderheid van Vlamingen geen splitsing wenst, en ik heb daar 3 verklaringen voor:

1) Vlamingen zijn te dom om in te zien dat ze daar winst mee doen

2) Vlamingen "weten" dat ze te dom zijn om zonder slimme Franstalige tussenkomst, aan zelfbestuur te doen en weten dat als ze het zelf moeten beslissen, ze er niks van bakken

3) Vlamingen zijn hartstochtelijke vurige nationalisten die best welvaart willen opofferen voor Koning en Vaderland.

Je hebt hier trouwens vertegenwoordigers van die aspecten op dit forum. Er zijn er die Belgie een goed land vinden en zeggen dat het om het Belgische Volk gaat (3). Er zijn er die voortdurend de federale regering zitten op te hemelen en de Vlaamse af te kraken (2). En er zijn er die beweren dat Wallonie economisch veel bijdraagt (1).
?

Als Vlaanderen in dat confederale model stapt. Kan het zelf bepalen of ze de financiële beheersing van de Noordelijke landen gaat toepassen.

Of in het Zuidelijke model van een losjes passieve financiële agenda toe te passen.

Trouwens in dat opzicht heb je ook gewoon het blok van Frankrijk. Met "martial law".

En het Duitse blok met politiek radicalisme.

Op dit vlak zoals de Engelsen al zeiden is België de EU in het klein.

Vlamingen te dom of de Fransen te uitgekookt. Het is maar hoe je het beziet.