Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Ja, maar zoals ik zegde, zijn Franstaligen evenmin goed in ZELF beleid, maar weten ze heel goed hoe Vlamingen aan het werk te zetten, beter dan die domme Vlamingen zelf.
Bezie het zo: Franstaligen zijn zoals frele plantage eigenaars. Vlamingen zoals domme maar sterke negers. Die negers weten zelf niet hoe een plantage deftig doen te draaien en bakken er niks van. De Franstaligen weten dat wel, maar zijn gewoon niet sterk genoeg.
Maar als intelligente maar frele plantage eigenaars met de zweep domme maar sterke negers aan het werk zetten, dan draait de plantage goed, en hebben die domme negers zelfs meer eten, dan als ze het zelf zouden moeten organiseren.
Kortom, ik denk dat de Vlaming zichzelf ziet als een domme maar sterke negerslaaf op een plantage, en in de grond weet dat de meester met zijn zweep het beter weet dan hijzelf hoe er moet gewerkt worden.
Dankbaar voor zoveel wijsheid, staat die domme maar sterke neger het gros van zijn welvaart af aan de meester, want hij houdt niettemin nog meer eten over dan mocht hij met zijn domme manieren van denken zichzelf moeten organiseren en er niks van bakken.
Dat belet niet dat die domme negers zo nu en dan ook eens iets aan de slimme baas mogen vragen, die gaat daar dan over nadenken en soms is dat geen slecht gedacht.
|
Ik begrijp mijn Vlaamse buren steeds beter zo... Vlaanderen, zoals we in onze taal zeggen, wie betaalt, bepaalt, laat Wallonië dan maar hun "Gang nach Canossa" maken.
Hoog tijd dat die Walen een manager krijgen die orde zaken stelt. Wallonie heeft behoefte aan een eigen Thatcher, hoog tijd voor een Angelsaksische wind daar in Namen (en Brussel). In goed Nederlands de tering naar de nering zetten.