Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Ja maar zo een enquete, bvb die kunt ge meestal als ge een beetje verstand hebt zo manipuleren dat het resultaat van de bevindingen kunt sturen.
|
Daarvoor heeft ben controle condities en statistiek. Je gaat me niet horen zeggen dat er vele idiote onderzoeken gebeuren. Enquêtes doen ook niet veel meer dan scratching the surface van wat psychologische experimenten zijn.
Citaat:
Allee neem nu zo een voor uw persoonlijkheid te bepalen voor uw werk, Als ik dat wil scoor ik toch wel 10 op 10 als een soort psychopaat, maar voor hetzelfde geld scoor ik 10 op 10 als meegaande slaaf.
|
Een vragenlijst waarschijnlijk. Ook daar zou ik niet zo zeker ervan zijn geen alarmbellen te doen afgaan. Maar ik begrijp wat u wil zeggen en heb hetzelfde idee bij vele vragenlijsten.
Citaat:
ja ge moet dat eerlijk invullen, ja maar ik ben oneerljik en vul het in zoals ik dat wil ah ja en eens in een rol, steek er maar zoveel controle vragen in als je wil.
|
Een selectieprocedure omvat normaal gezien wel meer zaken dan een vragenlijst. Het daarop volgende interview bijvoorbeeld...