Los bericht bekijken
Oud 18 augustus 2023, 08:05   #689
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee je snapt het niet. Als je vindt dat het winnende regime de aanhangers van het verliezende regime allemaal moet afmaken, dan is dat symmetrisch he.
Mij niet meetrekken in jouw construct hee Patrick...

Ik vind dat helemaal niet, het heeft niets met 'winnende regime' te maken, maar met het willen extermineren van collaborateurs met de bezetter.

Citaat:
Dan zat jij hier nu (voor zover jij zou bestaan natuurlijk) te pleiten voor het extermineren van alle "terroristen" die met het oude verketterde Belgie regime meededen (zoals de Frankisten).
Nee dus. Dat is weeral JOUW construct, waar ik het voor de volle 100% niet mee eens ben.

Citaat:
Er is een symmetrie tussen de collaborateurs met de Duitsers, en de verzetslieden he.
Neen, die is er niet.
De verzetslieden zijn goede burgers die doen wat nodig is.
De collaborateurs zijn volksverraders, best te extermineren.
Citaat:
Ze hebben een kant gekozen in een conflict.
Eén van die 2 groepen heeft een kant gekozen : die van de vijand. En is daardoor ook tot de categorie vijanden gaan behoren.

Je kent mijn oplossing voor vijanden hee Patrick ?

Citaat:
Nadien worden zij die aan de kant van de overwinnaar stonden opgehemeld, en zij die aan de kant van de verliezer stonden, verketterd he.
Collaborateurs worden universeel gehaat in bezette gebieden. Dat staat los van verliezen of winnen.

Jouw symmetrie bestaat niet. Het is gewoon je zoveelste variant van je favoriete mantra dat het allemaal niets te maken heeft met ethiek en dat nazisme 'gewoon een politieke mening' is.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden