Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove
In de VS wordt Alcohol aanzien als een harddrug. Eigenlijk is dat niet meer dan terecht.
In Europa vinden we het bijna normaal van ons in de kroeg stiepelzat te drinken al dan niet in het bijzijn van kinderen.
Om ons daarover te verantwoorden zeggen we dan maar dat allemaal niet zo bijzonder is want dat het een drug is die sociaal aanvaard is en legaal.
Ik blijf die selectieve verontwaardiging als het over drugs gaat steeds bijzonder vinden.
Zeg op een familiefeest tegen 3 zatte nonkels dat er buiten iemand een jointje staat te roken en de sfeer op het feest zou wel eens snel kunnen omslaan want stel je voor zeg......een drugsverslaafde in de familie
PS Gisteren 2 Triple D'Anvers gedronken op een terras en dan nog een Seef biertje. Tof dat dat hier nog kan zonder te worden opgepakt 
|
Je vind dat, omdat de selectie die hier gemaakt wordt, in het land waar je woont, toevallig niet overeenkomt met wat jij graag zou hebben.
Als jij zou mogen beslissen over de legaliteit, zou je gewoon een andere selectie maken. De drugs die jij graag gebruikt erin, maar ik steek mijn hand in het vuur dat er nog een hele reeks andere zijn die je liever niet vrij zou zien circuleren.
Dus voila, er zal altijd een selectie zijn omdat "niets" of "alles" onmogelijk is.