Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2023, 13:42   #1
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard Een koe in de wei. Een vis in de zee. Alweer een pedo bij de VRT.

(Nee, dit gaat niet over Sven Pichal)

Ik ben al bijna 30 jaar lang een groot bewonderaar van Anthony zijn verwezenlijkingen.

De eerste keer dat ik zijn naam tegenkwam was toen hij op 19-jarige leeftijd een Artificial Life simulatie ("Biotopia") uit zijn mouw schudde. Voor het Amerikaanse Santa Fe Instituut was dat reden genoeg om hem met een persoonlijke stek op hun website te belonen.

(Twintig jaar later zou dat instituut 275.000 dollar ontvangen van Jeffrey Epstein, maar dat geheel terzijde.)

De tweede keer dat hij opdook in de pers was in 2005 toen de ESA sonde Huyghens landde op de maan Titan. Anthony bleef de hele nacht in de weer om de binnensijpelende foto's aan elkaar te plakken tot overzichtelijke kaarten en panorama's van het oppervlak. Zie bijvoorbeeld dit artikel in Nature. Of Planetary Society.

Als uitvloeisel van van zijn OpenGarage hackerspace initiatief belandde hij in het VRT programma "Team Scheire", waar zijn technische kwaliteiten uitstekend van pas kwamen.

Gaandeweg leek hij zich echter steeds meer te identificeren met het karikatuur van "gekke geleerde" dat hem door de massamedia werd opgespeld.

Groot was mijn onstelling toen bleek dat hij een meisje van 11 had aangerand.

Ronduit grotesk is wat hij aan de gerechtspsychiater vertelde: "Ik wilde het gat in mijn kennis opvullen".

De potsierlijke val van een man met vele talenten.

Oh ja, wist je dat hij alleen maar een straf met uitstel heeft gekregen?

Laatst gewijzigd door Pontifex : 29 augustus 2023 om 09:47.
vanderzapig is offline