8 april 2005, 23:05
|
|
Banneling
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrFrege
Juist ja, de meisjes worden strikt opgevoed, studeren goed en geraken veel gemakkelijker aan werk. Toch komen zij uit dezelfde gemeenschap en familie als de overlastjongeren. Dus, mijn waarde heer, wat kunnen we hieruit besluiten? Dat het grootste deel van het probleem bij de Marokkaanse gemeenschap ligt, en niet bij de zogenaamde 'racistische Vlamingen'.
Als het allemaal aan 'achterstand, discriminatie en racisme' zou liggen, dan zouden Marokkaanse meisjes ook in grote getale falen in het onderwijs en op de beroepsmarkt. Maar dat is dus zeker niet het geval. In mijn buurt hebben we een vrouwelijke apotheker van Marokkaanse afkomst, dito kinesist, dito bankbedienden, dito verkoopsters in een grootwarenhuis, in de post, enzovoort. Waar blijven dan hun broers? Zijn ook niet de meeste politici van Marokkaanse afkomst van de vrouwelijke kunne?
Wees toch eens eerlijk, geachte heer, het slecht imago van de Marokkaanse gemeenschap is voor het grootste gedeelte veroorzaakt door wangedrag en overdreven criminaliteit van een belangrijk deel van hun mannelijke jongeren.
Dus daar moet aan gewerkt worden om naar een meer leefbare samenleving te komen, vooral in probleemwijken zoals de mijne. Niet met het VB voor alles verantwoordelijk te stellen en deze oppositiepartij te bevechten met illegitieme middelen, waarbij misbruik wordt gemaakt van de rechterlijke macht en waarbij vooral het democratisch gehalte van de parlementaire werking ernstig wordt aangetast.
|
Oorverdovende stilte vanwege dhr. Tarik. Blijkbaar weet hij geen raad met mijn reakties, die nochtans op de realiteit gebaseerd zijn...
Laatst gewijzigd door DrFrege : 8 april 2005 om 23:06.
|
|
|