Los bericht bekijken
Oud 29 augustus 2023, 19:59   #44872
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Tommeke
Jammer genoeg voor jouw begrijp ik Russisch, het gaat hier over halftijdse betrekkingen. Meestal gericht op nieuwkomers uit landen als Kyrgyzstan
Ja, daarom zijn het minimumlonen he, die we met de minimumlonen van Belgie vergeleken. Maar je hebt gelijk, die van de supermarkt zijn inderdaad halftijds. Dan zitten we ook nog maar aan +/- 40.000 voor voltijds (2x) voor die eerste job dus.

Citaat:
Niet volgens mij, volgens alle officiële neutrale bronnen die ik raadpleegde, zie boven. (niet volgens uw bron natuurlijk namelijk in de trend van"I_hate_Russia.ua"
Oei wat een frustratie... ik haalde een jobsite uit Rusland aan

Citaat:
volgens welke bron de salarissen en de levensstandaard in Oekraïne VEEL hoger liggen dan in Rusland, en volgens welke bron Russen Untermenschen zijn en Poetin aan Parkinson lijdt)
De lonen in Oekraine liggen inderdaad lager, wat heeft dat er mee te maken? Jij begon er over hoeveel slechter het was *bij ons*, dus we vergelijken met Belgie.

Citaat:
Nogmaals, het gemiddelde salaris ligt rond 125.000 roebel zoals ik hierboven heb aangetoond.
Enkel die eerste ging over een halftijdse job, de boekhouder van 60k is echt wel voltijds.

Citaat:
Weet je hoeveel een cassière verdient in Oekraïne?
Nogmaals: jij begon over "het is beter dan bij ons". Dus ik vergelijk Belgie en Rusland.

Citaat:
Wat is er mis met Baghdad?
Wat is er mis mee? Nee, niet dat het een arabisch land is. Dat het gisteren bijna de enige buitenlandse bestemming was (behalve dan Turkije) op die gisteren op de lijst van departures stond, terwijl er vroeger gigantisch veel bestemmingen waren.

Citaat:
De meeste vluchten gaan natuurlijk naar de ex-Sovjet steden, dat is logisch. Behalve naar Kiev want daar vliegt helemaal niets behalve drones en raketten.
Dus u geeft toe dat men gericht burgerbevolking tot doel heeft?

Citaat:
Dat is niet wat ik gehoord heb. Anders dan tot pakweg 10 jaar geleden en anders dan in Oekraïne moet je ook geen "envelop" meer geven als je goed behandeld wil worden en niet te lang wil wachten.
Onzin, dat is nog steeds nodig. Kennissen moesten onlangs nog voor een hart operatie een enveloppe geven voor hun grootvader. Een klein beetje Russische les: po-blatu.

Citaat:
Dat zou U willen, U bent zo kwaadaardig dat U zou willen dat het slecht gaat met Rusland, en met de Russische bevolking, daarvoor zijn de sancties bedoeld, als economisch terrorisme, om de bevolking kwaad te berokkenen,
Euh, ik zou graag hebben dat de elite drooggelegd wordt, zodat hun moordbudget opgeraakt. Ik wil helemaal niet dat het slecht gaat met de Russische bevolking zelf, en ik denk dat bijna niemand dat wil (ondanks de het woord russofobie dat men te pas en onpas gebruikt). Mijn beste vrienden zijn Russen. Ik wil net zoals hen dat ze van de huidige politiek af geraken. Tot 2014 ging het eigenlijk vrij goed met Rusland, en ik zag er veel potentieel in. Jammer genoeg heeft de politiek dat kapot gemaakt. En dat is echt heel jammer.

Enigszins heb je gelijk, men zou beter gewoon een no-fly zone afdwingen.

Citaat:
Maar het lukt niet, en U bent daar erg gefrustreerd over, U had liever gezien dat de Russische bevolking leed, maar de westerse poging om de bevolking leed te bezorgen is mislukt, en net dat vind ik zo leuk.
Daar verschillen we dan in. Ik wil niet dat de bevolking lijdt, u blijkbaar wel. Maar de sancties doen dus echt wel hun werk.

Citaat:
Groot verschil is dat die Russische pogingen niet gericht zijn om de gewone Europeaan pijn te doen
Met rakketten op speeltuintjes schieten is niet "pijn doen" ?

Citaat:
De roebel is ondertussen gestabiliseerd:
De Roebel heeft jarenlang 40 gestaan, na 2014 80. Tegenwoordig meer dan 100. De roebel is de laatste dagen een klein beetje terug gestegen, dat is niet "gestabiliseerd". Er zijn wat truuken van speculaties met belastingsbetalingen maar in het algemeen gaat het niet fantastisch. Zoals ik al zei, de centrale bank zei dit. En ook Gazprom meldt dat het minder goed gaat, zelfs nu China meer importeert.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden