Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer
Denk het niet. De rechtbank zal bepalen welke wet hij overtreden heeft en de gepaste straf toepassen indien hij schuldig bevonden wordt.
Velen hier kennen het verschil niet tussen walgelijkheden en effectieve misdrijven. Blijkbaar is het bekijken van een misdrijf voor sommigen ook een misdrijf. ik weet echter niet in hoeverre dat juridisch klopt.
Als dit effectief zo is, moet je wel consequent zijn en moeten mensen die videobeelden van Boetsja op hun pc hebben staan veroordeeld worden voor oorlogsmisdaden.
Ik ben vaak niet akkoord met patrickve, maar hier slaagt hij toch nagels met koppen.
|
Je ziet toch iets over het hoofd, vrees ik. Het gaat hier per slot van rekening om intieme beelden die zonder de toestemming van het slachtoffer zijn gemaakt en verspreid en waarin betrokkene de facto zwaar wordt vernederd en totaal van zijn zelfbeschikkingsrecht is beroofd. Stel dat er van jou zulke beelden zouden zijn gemaakt, neem ik aan dat je de verspreiding daarvan toch met alle middelen zou willen tegenhouden, niet? Of kun je leven met de gedachte dat die nog ergens van hand tot hand gaan?