Los bericht bekijken
Oud 2 september 2023, 23:21   #306
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Neen, velen kennen dat verschil wel.
Het bekijken van een misdrijf op een foto of video of andere drager, is geen misdrijf op zich. Maar wat mij betreft mag (nee: moet) men voor kindermisbruik een uitzondering maken. Daar trek ik de grens. Vanaf dan is het niet enkel walgelijk, maar ook misdadig/crimineel/strafbaar/... Of dat nu logisch is of consequent, maakt mij geen zak uit. Het zou een misdrijf moeten zijn omdat we dat collectief zo vinden. In andere tijden beslist men daar misschien anders over, maar in deze tijden zou het -wat mij betreft- misdadig en dus strafbaar moeten zijn.

Dat ge in uw gedachten wilt kwijlen op kindertjes, prima.. in uw gedachten zijt ge vrij.. dat ge uw gedachten op papier zet, ook prima.. maar zodra ge dat deelt, zet ge anderen mogelijks aan tot kindermisbruik en dus zou dat delen ook strafbaar moeten zijn.

Het zou dus zo moeten zijn dat een pedofiel nergens terecht kan met zijn voorkeuren, behalve in therapeutische sessies of in zijn fantasiewereld.

Neen, de vrijheid om pret te beleven aan ‘dingen’ die het leed van anderen weergeven, stopt mijn inziens zodra het leed door seksueel kindermisbruik betreft. Vanaf dan is het crimineel, strafbaar. Eigenlijk hoort daar geen discussie over te zijn. De ene foto is de andere niet. Klaar.

En we mogen gerust -als samenleving of als individu- beslissen dat kwijlen op foto's van uitgemergelde concentratiekampkindjes wel ok is, maar kwijlen op kindjes die verkracht worden niet ok is. Daar is niets hypocriet aan.

We kunnen dat echt zomaar beslissen.
De vrijheid om prentjes te bekijken hoeft echt niet absoluut te zijn.
Als mensen erin slagen om een partij met aanhang in een cordon te steken, dan moet dat met bepaalde foto's ook lukken, niet..?
Zelfs niet in gedachten!!!