Zelfde beeld dan bij B-POST

Mobiliteit wanneer het meer te maken heeft met falend politiek beleid.
Met zoveel middelen, dat kan zo niet verder!
Deze keer in volle aangekondigde ‘HITTE’ golf.
Minister Gilkinet en de bazin Dutordoir van de NMBS wisten het op voorhand.
Het ging warm worden zelf boven de 30 graden deze zaterdag 09.09.23.
En toch lukt het deze openbare dienst niet om voldoende voertuigen samen te stellen om die/haar gebruikers naar de kust te brengen in deftige reisomstandigheden.
Dit als men ze laat vertrekken en niet laat wachten op een volgende trein.
Voertuigen die zijn er nochtans voldoende in het W.E.
Dus aan wie ligt het dus.
Inderdaad dat kan alleen maar aan de treinbestuurders liggen die gepland hebben vanzelf van de zon te gaan profiteren.
En daar kan de minister, Dutordoir en al die politici die in het bestuur zitten niets aan doen.
Schijnbaar vinden zij het ook niet erg aangezien het
telkens opnieuw kan en mag gebeuren.
Zij schamen zich de laatste tijd over het Zuid-station dit terwijl die toestand al jaren bestaat in het noord-station.
Pas nu wordt er voor die stations gedacht aan de reputatie van België bij de aankomende reizigers uit het buitenland.
Maar mensen die toestanden die zijn op de treinen net als nu al jaren bezig.
Wie regelmatig pendelt tussen Brussel-Gent-Brugge die weet daar alles van.
Namelijk in welke toestand/omstandigheden die buitenlandse toeristen op weg naar Gent en Brugge geen zitplaats hebben en zich ook nog soms moeten verpletteren tussen mens en fiets.
Vanwaar een vaststelling, als de ‘machinisten’ geen inspanning willen doen voor de openbare dienst waar zij deel van uitmaken en duidelijk van is dat hij niet wenselijk kan functioneren zonder hen. Dat het duidelijk is dat zij dat gebruiken als drukmiddel.
Laat ons er dan mee stoppen, laat ons dan den boel maar privatiseren.
Of minsten die lijnen die naar die essentiële trekplaatsen gaan.
Zoals Gent en Brugge voor buitenlanders.
En de kust met een aparte concessie aan een privé maatschappij die dan over voldoende voertuigen en machinisten beschikt.
Maar zo de mensen als vee transporteren met wat de NMBS de belastingbetalers kost , dat kan niet meer.
Transporten naar ‘Auswitch’ waren destijds comfortabeler.
• ticket kopen
• klantendienst
• jobs
•
• Zoek op de website
• Winkelmandje
• nl
•
Mijn treinreis
Van: Dit is een veld met suggesties. Suggesties verschijnen wanneer je begint te typen.
Naar: Dit is een veld met suggesties. Suggesties verschijnen wanneer je begint te typen.
Datum:
Tijd:
Begin typing for results.
Begin typing for results.
Vertrek
Aankomst
Personaliseer mijn reis
Reizigersinformatie
Internationale reizen
Treinen naar de kust: uitzonderlijke drukte
Door het mooie weer worden tijdens het weekend van 9-10 september veel reizigers verwacht in de treinen met bestemming de kust
Daardoor is het mogelijk dat je moet wachten in het station voordat je aan boord kan gaan van een trein met beschikbare zitplaatsen.
Vermijd, in de mate van het mogelijke, de spitsuren (aankomst aan de kust tussen 11u. en 14u. en vertrek vanuit de kust tussen 17u. en 20u.).

Er circuleren verschillende frauduleuze berichten online over een NMBS-promo. Ga hier niet op in en vertrouw enkel communicatie die afkomstig is van onze officiële kanalen.
https://www.belgiantrain.be/nl
PS
En het spijtige aan heel de zaak zijn de media die medeplichtig zijn.
Zij komen die erbamelijke toestanden van (nochtans) hun kijkers en lezers nooit filmen (zij mogen niet!!)