Los bericht bekijken
Oud 10 september 2023, 18:35   #41
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Het is niet iets dat georganiseerd is, hee.

Het gebeurt vanzelf.

Op het moment dat de overheid zegt: banken hoeven slechts 20 of 25% van de depositos als buffer te hebben en mogen de andere 80 of 75% uitlenen, wordt uiteindelijk de money supply vermenigvuldigd meet een factor 5 of 4.
Kun je mij het verschil uitleggen met JP Van Rossem die destijds miljoenen euro's van zijn klanten (waarvoor hij ging speculeren) heeft ontvreemd met zijn zwendel genaamd Moneytron? JP lokte klanten door in het begin snel winsten te genereren. Zo kwamen er steeds meer klanten en werd Van Rossem een soort kleine bank.

Toen de mensen hun geld terug wilden, bleken ze gedupeerd.

Wat is het verschil met een reguliere bank? Ik zie er geen, behalve dat diefstal door een bank legaal is en diefstal door Van Rossem niet. 11 miljoen Belgen hebben een spaarrekening. Hoeveel van dat geld is effectief beschikbaar om af te halen? Ik moet het opzoeken, maar sowieso minder dan 10% omdat al de rest geïnvesteerd is zoals Van Rossem dat deed.

Stel je nu eens voor dat de inflatie verder aanwakkert door het escalerende conflict met Rusland. Een scenario dat ik trouwens heel realistisch acht. Stel dat al die Belgen met hun spaarrekening ineens goud willen kopen om hun koopkracht te beschermen tegen de absurde inflatie.

We lopen allemaal naar de bank, en krijgen dan vragen zoals meneer met zijn 4000 euro. "En wat ga je daarmee doen?" We moeten godverdomme verantwoording afleggen voor iets wat ons eigen bezit had moeten zijn. Geen mens weet hoe het echt werkt. Dit is met de Argentijnen gebeurd in 2001. Wanbeheer door banken/overheid leidde tot zware inflatie en het hele land wilde massaal dollars kopen om de diefstal te vermijden. Het werd niet toegestaan (omdat het geld er niet was) en 1 week later kostte het leven 6 keer meer. Centrale banken zetten de geldprinter aan en devalueren je geld tot het niks meer waard is. Met andere woorden, georganiseerde en gelegaliseerde diefstal. Mensen verbieden hun geld af te halen is zoals een gewapende overvaller die met een pistool tegen je hoofd komt staan. Maar als die overvaller "de overheid" heet, dan mag dat blijkbaar.

En nu mijn volgende vraag. Stel je zit 12 jaar ver in je afbetaling van je huis. Nog 8 te gaan. Dan ineens speelt tante Ursula oorlogje met Putin en gaan je maandelijkse kosten met 1000 euro omhoog (gas in de winter, en straks ook inflatie in de supermarkt). Je kan na 12 jaar ineens niet meer betalen door inflatie die banken veroorzaken. Wat gaat er dan gebeuren? Diezelfde banksector die het probleem veroorzaakte, gaat met jouw huis aan de haal.

Da's zoals een drugsdealer die een prostituée aan de drugs krijgt, haar in de schulden duwt, haar 12 jaar laat afbetalen en aan het einde van de rit heeft ze nog steeds niks. Hij duwt haar steeds verder in de schulden en heeft haar volledig onder controle. Hijzelf (analoog met onze bank) is wel steenrijk geworden en gaat met haar bezittingen aan de haal.

En wanneer is je huis eigenlijk echt van jou? Zelfs als het afbetaald is moet je nog belasting hier en belasting daar betalen. En als je het later aan je kinderen wil geven word je half onteigend.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 10 september 2023 om 18:44.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden