Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Ik heb eerder toevallig een bevestiging gevonden van die cijfers over het duurder worden van ICE-wagens vanaf euronorm 7 (invoering juli 2025)
Een studie van Frontier Economics via ACEA.
Die heeft het specifiek over directe productiekosten naargelang benzine/diesel, ook voor de zwaardere voertuigen zoals bussen en vrachtwagens.
De consument zal nog (heel) wat meer betalen... (want de indirecte kosten zal de industrie ook proberen door te rekenen)
En vooral 4 tot 10 maal meer dan de prille schattingen van de EU-commissie.
Dus wie nog echt een nieuwe ICE wil kopen vanaf einde 2024 tot zomer 2025 zullen er nog "koopjes" euronorm 6d zijn.
|
Dus voert ons federaal/vlaams parlement best die EU-RICHTLIJN euronorm 7 niet in als ze geen inkomstenverlies willen lijden doordat mensen geen auto meer kunnen kopen om te kunnen gaan werken.
1 geplande EU-emissierichtlijn Euro 7....richtlijn is het sleutelwoord, geen enkel parlement van een soeverein eu-land hoeft een eu-richtlijn om te zetten in hun nationale wetgeving.
2 de verwachting, en voorspelling van VW ceo Schäfer dat alle verbrandingsvoertuigen daardoor 3.000 tot 5.000 euro duurder zullen worden is daarom al voorbarig
3 als de verbrandingsvoertuigen even duur of duurder zouden worden dan de stekkerautokes, dan kan de particulier geen voertuig meer kopen om te gaan werken voor de belastingen
4 de VW groep is niet representatief voor alle autofabrikanten
5 dit is een poging om het verlies van hun markt aandeel in de auto industrie door de beschadigde reputatie van de sjoemel diesel te herstellen met de verwachting te wekken van goedkopere VW-stekkerautootjes.
6 dit zijn doemvoorspellingen voor reclame en een verkoopspraatje voor de toekomstige, vier elektrische kleine automodellen die sjoemelaar VW in 2025 op de markt wil brengen.