Los bericht bekijken
Oud 14 september 2023, 07:07   #148
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Laat je dwaas sarcasme maar achterwege. Ik heb 12 jaar gestudeerd (ben nog bezig) en mijn traject komt voor 50% overeen met traditionele geneeskunde. De 50% die overlapt moet ik veel beter kennen dan een huisarts (anatomie, fysiologie, biomechanica, voedingsleer, pathologie, neurologie..) Ik ga me niet mengen in welles nietes gezwam met mensen die geen enkele kennis van zaken hebben. Evenmin ga ik me inlaten met mensen die mijn opleiding ontkennen. Ik ben een erkend osteopaat. In de USA ben ik daarmee een erkend arts. In België wordt het tegengehouden door een vijandige huisartsenlobby die doodsbang is voor concurrentie. Ik blijf hier uiteraard ook niet. Ik heb 2 keer zo lang gestudeerd als een klassieke huisarts en het is bedroevend hoe weinig ze weten over een aantal essentiële zaken.

De korte samenvatting van covid is dat 95% van de mensen nooit bekwaam zal zijn om een oordeel te vellen over de veiligheid van wat ze in zich hebben gespoten. Ook huisartsen weten het niet. Er is enkel het ongeldige machtsargument "De dokter zegt het zo en de dokter heeft altijd gelijk". Je kiest een kant omdat je zelf niet in staat bent om hierover te redeneren. Onthoud je dus van de discussie, of kom met inhoudelijke argumenten maar dat kun je niet.

En zelfs als ik een traditionele geneesheer was, zou je mijn kennis in vraag stellen omdat ik tegen dit experiment ben. Elk land heeft daar talloze voorbeelden van.
In de VS zit de opleiding osteopathie dan ook binnen de medische faculteit, en is een full-time opleiding, vergelijkbaar met de algemene artsenopleidingen. Amerikaanse osteopaten mogen dan ook geneesmiddelen en ziektebriefjes voorschrijven.
Hier kan iedereen met een beetje medische achtergrond (artsen, maar ook kine, vroedvrouwen en verpleegsters) de parttime opleiding volgen.
Beide opleidingen zijn niet vergelijkbaar