Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Mensen die geen groot risico op bijwerkingen hebben, en wel een verhoogt risico op een ernstige infectie, het is niet uitgesloten dat voor sommige mensen die balans positief is he.
|
Maar enfin!
Gij kunt NIET WETEN wie geen groot risico zou hebben want IEDEREEN loopt een risico op onbekende bijwerkingen van een experimenteel vaccin.
Gij kunt ook NIET WETEN welk gezond mens wel een verhoogd risico zou kunnen hebben op een ernstige infectie of zelfs maar om ziek te kunnen worden door de griep, verkoudheid of een virus te krijgen.
Je kunt helemaal geen balans maken want je hebt de nodige gegevens niet.
Citaat:
Als dat een hevige covid reactie kan vermijden is het dat gewonnen he. Ik zou zeggen dat als die mensen al eens covid gehad hebben dat allemaal nutteloos is, maar als ze nog zouden rondlopen zonder ooit besmet te zijn geweest dan kan het niet uitgesloten zijn dat het bilan positief is he.
|
Je kunt helemaal niet voorspellen of weten of een covid reactie hevig gaat zijn of niet!
Je kunt dus een hevige covid reactie ook helemaal niet vermijden met een voorspelling.

Je kunt wél voorzien dat het reeds verzwakte afweersysteem van kwetsbare, oudere zieken met gezondheidsproblemen door een vaccin extra belast zal worden met het risico om te overlijden.
Het is een feit dat het afweersysteem verzwakt is van zieke mensen of mensen met gezondheidsproblemen.
Het is een feit dat een vaccin een extra belasting betekent voor het afweersysteem en dus het risico op overlijden bij zieken vergroot.
Er kan geen positieve balans gemaakt worden want velen zijn ooit besmet zonder ziek geweest te zijn en weten dus helemaal niet of ze al dan niet besmet werden.
Citaat:
Om een ander, iets groter risicootje om te sterven te verminderen. Het is juist dat de huidige covid vormen meestal gewoon een ferme snotvalling zijn. Ik heb er zelfs geen idee over of er nog waarneembare aantallen doden van vallen. Maar bon, het is niet uitgesloten. We zitten onder het niveau van griep he. Maar ook daar kan een griep spuitje een beetje helpen bij sommigen he.
|
Mijn vraag was:
Citaat:
Waarom zou een gezond mens in Godsnaam een "klein risicootje" nemen dat nergens voor nodig is maar dat wel je leven zou kunnen kosten?
|
Jouw antwoord op mijn vraag raakt kant noch wal.
Citaat:
Om een ander, iets groter risicootje om te sterven te verminderen.
|
??????
Een nodeloos "klein risicootje" nemen door vaccinatie dat je leven kan kosten om te verminderen dat je misschien door een "ander, iets groter risicootje" van ziekte ook sterft?

Maw: je berekent enkel je risico uit angst om te sterven.
Maar sterven doen we allemaal sowieso ooit als je tijd is gekomen.
En de griepspuit helpt ook sommigen niet want je kunt nog steeds griep krijgen na een griepspuit gehad te hebben, net zoals je ook covid nog kunt krijgen als je gevaccineerd werd.