Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
......
......
......
......
Soit, ik heb mijn goei hart nog laten zien door hier nog op te reageren maar nu is voor mij de maat vol.
Dit is geen discussie meer. Dit is puur trollen wat jij doet. Ik heb nog nooit iemand zo compleet naast de kwestie weten lullen als jij.
Je mag hier nog gerust op reageren maar je moet er niet vanuit gaan dat ik het nog ga lezen, laat staan er op antwoorden.
Ik heb wel wat beter te doen.
Naar mijn digitale meter gaan staren bv.
|
Je goei hart laten zien?

Voor wat?
Om welgemeende waarschuwingen puur trollen te noemen omdat je de redenering niet wil volgen?
Om te kibbelen omdat je niet wil luisteren naar waarschuwingen die voor je eigen goed zijn?
Om te ontkennen dat je je weer laat vangen?
't was omdat je toch thuis zat en je anders met dit weer kapot verveelde?
...maar ik begrijp je en ik heb daarom je gebakken lul, en ellenlange getrol met telkens dezelfde vraag zonder het antwoord te lezen, dan ook stevig ingekort.
Dit vond ik verbijsterend aangezien het antwoord al overduidelijk gegeven werd.
Citaat:
Hoe betalen wij dubbel door het capaciteitstarief?
Leg me dat eens uit.
|
Lezen! Het staat er toch bij!
Het capaciteitstarief dient om de capaciteitsuitbreiding van het net te financieren....het woord zegt het al zelf.

Dus betalen we dubbel want wij betalen ook al JAREN op elke factuur voor diezelfde capaciteitsuitbreiding
door de distributiekosten
Citaat:
...maar ik vraag u al twee keer: hoe ga je dat praktisch organiseren? Elke maand iemand langs laten komen om de meterstand op te nemen?
...Zoals gezegd: ik probeer even te visualiseren hoe jou 'maandelijkse afrekening met een analoge teller' in de praktijk zou moeten werken.
...Ik probeer me gewoon in te beelden hoe Fluvius dat maandelijkse afrekenen praktisch zou moeten aanpakken.
....Ik vraag gewoon al een aantal keren hoe men dat in de praktijk zou moeten uitvoeren.
...Jij gaat echt tot het einde der tijden over die maandelijkse afrekening blijven leureren zonder ook maar 1 keer te vertellen hoe dat praktisch in zijn werk zou moeten gaan eh?
|
Dat antwoord werd al talloze keren gegeven maar je weigert het te lezen, je blijft telkens, als een papegaai, dezelfde vraag herhalen.

Bovendien
gaf je al zelf het antwoord op je irritante, herhaaldelijke getrol.
Citaat:
Technisch is het beide mogelijk.
Zelfs maandelijks afrekenen zou kunnen met een gewone teller. De klant moet dan wel maandelijks zijn meterstand doorgeven maar hoeveel moeite is dat? En als-ie het eens vergeet kan de leverancier nog altijd factureren op basis van een schatting.
Ik zou dus zeggen: laat de klant kiezen.
Waarom moet de overheid zich toch altijd met zo'n dingen moeien? Waarom moet die beslissen hoe en wanneer wij ons rekeningen betalen?
Iedereen die een rekening krijgt is 'ne grote mens' en kan echt wel zelf beslissen.
Dat ze zich eens bezig houden met serieuze zaken.
|
https://forum.politics.be/showthread...=268623&page=2
Je kunt en wil nog steeds niet vatten dat het maandelijkse afrekenen met een analoge meter wel KAN maar NIET MAG, dat schijnt te moeilijk te zijn.
Voorstanders en gebruikers van de digitale meter staren zich blind op een goedkopere elektriciteitsfactuur door hun verbruikersgedrag te wijzigen om zuiniger te willen zijn terwijl hun factuur toch nog blijft stijgen door andere factoren dan het elektriciteitsverbruik (

als dat niet gatachterlijk is..) en tegelijk zijn ze intussen ook nog eens de autonomie over hun vrij elektriciteitsgebruik in hun eigen huis kwijt aan de staat.
Dus zijn ze dubbel gejost, geloof het of niet maar de tijd zal leren of de politiek weer opnieuw machtsmisbruik zal plegen zoals tijdens corona.
Kleutertjes kun je ook niet waarschuwen en laten inzien dat de stoof heet is, die leren het ook pas door te moeten voelen en hun pollekes te verbranden maar kleuterkes steken dan de schuld voor hun verbrandde pollekes en domheid tenminste niet op hun moeke die hen waarschuwde.
En of je het nog leest of niet, dat boeit helemaal niet want je bent toch al gejost, je hebt gelijk dat het geen enkele zin meer heeft om dan nog te discussiëren en te jammeren omdat jouw kalf toch al verdronken is, je hebt de spion al in huis gehaald.