Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Voor een deel zal dat ongetwijfeld kloppen. Hoofdzakelijk omdat ze wisten dat ze er ongestraft mee konden wegkomen. Wat niet mogelijk was/is als gewone burger.
Maar voor een ander deel gaat die vlieger niet op.
Van de oudste zonen uit kroostrijke katholieke gezinnen werd verwacht dat ze priester werden. Dat was een eer. Een eer die er hen van jongsaf werd ingeprent.
Mijn oudste nonkel (Michel) aan vaderkant werd priester, maar gaf de priesterpijp aan Maarten, trouwde, en kreeg drie kinderen.
Een zoon van de zus van mijn grootvader werd missionaris in Congo. Hij trouwde met een Congolese vrouw en heeft twee kinderen, Een dochter en een zoon. Hij was decennialang Belgisch consul. Ik verloor het contact met hem nadat hij van M?*laga naar Kigali verhuisde.
Niemand maakt mij wijs dat die twee mannen priester werden met de bedoeling om kinderen te misbruiken.
|
Dan zou men eens een onderzoek moeten doen.
Groep a: Alle priesters die voor hun job kozen op de manier die je beschrijft (oudste zoon.. druk van thuis)
Groep b: Alle andere priesters. Geen druk van thuis maar zij die het zelf wilden.
Ik geef je op een briefje dat meer dan 90% van alle pedo's uit groep b zal komen. Priester worden was de ideale dekmantel om ongestoord met kindermisbruik weg te komen. Ook in de 21ste eeuw zoekt elke pedo een beroep om continu met kinderen in contact te komen (leraar, kinderopvang, pleeggezin..)