Los bericht bekijken
Oud 18 september 2023, 13:03   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Het heeft ook totaal geen zin want je weet evengoed als de rest hier dat jou toekomstbeeld er voor het eerst echt niet aan zit te komen.
Mocht het er vanzelf aan komen, dan was het niet nodig om erover te praten niewaar.

Citaat:
In principe maak je je volgens mij zelfs schuldig aan oproepen tot geweld.
Mijn diepe overtuiging is dat geweld goed en noodzakelijk is, en dat het willen onderdrukken van geweld de bron is van enorm veel maatschappelijke problemen. Dat is de essentie van mijn jarenlange overwegingen op politiek vlak, het ultieme besluit waar ik na 30 jaar denken, toe gekomen ben. Dat heeft succes op een forum omdat het:

1) ingaat tegen de gangbare standpunten en manieren van denken

2) logisch perfect coherent is

3) een verregaande vorm van out-of-the-box denken is.

Dat het precies ingaat tegen alles wat "de regel" is, is precies wat het zo interessant maakt als gezichtspunt. Maar overal bekom je dan dat zulke innovatieve visies botsen met de gangbare regels. Met godsdiensten is dat ook zo.

Kortom uw zin leest "uw atheistische zever is in principe zelfs U schuldig maken aan godslastering".

Uiteraard, omdat ik denk dat het opzij zetten van "geloof in god" de oplossing is aan vele problemen, in deze metafoor.

Geweldloosheid is voor mij zoals "geloof in god". Het is iets dat de maatschappij veel problemen oplevert en het opzij zetten van die geweldloosheid (het equivalent dus van atheisme en godslastering) is de weg naar de oplossing.

Als men niet over oplossingen mag praten op een politiek forum, dan wordt het lastig natuurlijk.

Mijn standpunt is: als er 2 problemen zijn in onze maatschappij:

1) het probleem met de ons vijandige en aan onze beschaving onaangepaste immigranten, vaak moslims (wat ik "makakken" noem)

2) de wereldwijde ongewenste ecologische veranderingen waaronder het klimaat, de vervuiling van de oceanen, en het gebrek aan ressources

waar men een oplossing voor wil schetsen en men schuift genocide opzij als deel uitmakende van die oplossing, dan is men een grappenmaker die niet serieus is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2023 om 13:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden