Discussie: Daklozenkolonies ?
Los bericht bekijken
Oud 19 september 2023, 05:26   #1
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard Daklozenkolonies ?

Antwerps burgemeester Bart De Wever stelt voor om het terug mogelijk te maken daklozen die alle hulp weigeren verplicht hulp te doen aanvaarden, de landloperswetten terug te brengen. Er moet voorafgaand onderzoek aan te pas komen, beroep tegen aangetekend kunnen worden en het moet tijdelijk zijn. Ook schepen Tom Meeuws is voorstander voor een terugkeer naar een soort daklozenkolonies zoals indertijd die van Wortel. De kosten van die kolonies zouden opwegen tegen de kosten van de overlast en vernielingen in de steden. Ik bezocht Wortel jaren geleden en ik zou er gerust kunnen leven, zo in de natuur een beetje boeren tussen het zuipen en drugs nemen door. Het lijkt me eerder een geschenk dan een straf voor de toxicomanen. Een aantal keren per jaar mochten ze dan afzakken naar de stad om de boel nog eens goed op stelten te zetten. Het is niet de eerste keer dat De Wever dit ballonnetje oplaat. De problematiek is sindsdien enkel maar verergert, doch vooral door de illegaliteit. Gaat men de illegale daklozen ook in de kolonies onderbrengen of blijven die in de stad en brengen de kolonies dan nog wel op ?

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden