Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic
Vroeger bedoelde men hiermee "de kinderen geld geven".
Vandaag de dag denk ik dat het verstandiger is dat wie mogelijkheden heeft (vrijstaande woning) een stuk bijbouwt om de kinderen te huisvesten.
Verder vraag ik me serieus af wat investeren in Vlaanderen nog te bieden heeft. De sociaal-economische achteruitgang is keihard merkbaar in het onderwijs, in het groeiend aantal leefloners, in het stijgend aantal allochtonen en asielzoekers waar niemand nog aan ontsnapt. In de winter krijgen alle gepensioneerden last aan hun gewrichten vanwege aanhoudende koude. Dit brengt met zich mee dat men moet stoken, wat ook heel duur is.
Het vastgoed is zodanig overprijsd dat elk koppel een groot risico boven het hoofd hangt.
Ik zie geen enkel argument om in Vlaanderen te investeren, denkend dat het een goede belegging zou zijn. Liever cohousing, de huur splitten met een aantal mensen. Langer bij de ouders blijven en elders investeren.
|
Cohousing, samenhokken... is enkel symptoombestrijding.
De oorzaak moet aangepakt worden: voldoende en betaalbare woningen.
De overheid heeft de plicht om te zorgen dat elke burger een dak boven het hoofd kan hebben, dat is de grondwet, en als dusdanig heeft de overheid de plicht dat het verwerven van een woning betaalbaar is voor de bevolking.
De burgers hoeven dat probleem van plichtsverzuim door de overheid niet op te lossen door samen te gaan hokken of bij de ouders te blijven wonen.

En als investering en belegging? Begin er eerst maar eens mee dat ook onze kinderen al een dak boven het hoofd kunnen hebben?