Los bericht bekijken
Oud 10 april 2005, 01:45   #1
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard Zonen De Gucht en Van Rompay in Terzake

Vond debat in Terzake zaterdag tegelijk verontrustend, verhelderend, soms boeiend en bij momenten eerlijk.
Eerlijk was zeker de opmerking van zoon Van Rompay dat politieke jongeren met meer verdiensten en betere ideeën niet worden gevraagd, omdat ze niet de zonen zijn van. Verontrustend anderzijds was een andere opmerking van dezelfde persoon, dat de belangrijke plaatsen die de zonen en dochters van BV-politici momenteel spelen een gevolg is van de politieke armoede bij de huidige generatie jongeren. Het verontrust mij ook te moeten vaststellen dat zoon De Gucht blijkbaar in niets verschilt van zijn vader en de liberalen blijkbaar hun traditie van de laatste vijftig jaar zullen verder zetten. Ik bedoel dat de huidige leiders Verhofstadt-De Wael (en reservewiel De Gucht) al dertig jaar de absolutistische liberale leiders zijn en zelf de al de politieke zonen van respectievelijk Willy De Clercq en Herman Vanderpoorten. Als nu ook de volgende generatie liberalen die traditie verder zetten ?! Gelukkig zie ik wel essentiële verschillen tussen zoon en vader Van Rompay, en wil deze laatste wel nog leren, discussieren en zijn beurt afwachten.
Pol is offline