Los bericht bekijken
Oud 19 september 2023, 19:44   #478
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bullshit. Politiek is iets voor alle burgers. Mede om die reden hebben we (principieel) opkomstplicht in België. Het systeem is zo gemaakt dat men een maximaal aantal burgers wil laten/moeten stemmen.

Het hybride Zwitserse systeem met een mix van gewone verkiezingen en referenda over alles & nog wat is nodeloos complex en in veel gevallen blijft 50% van de burgers gewoon thuis in plaats van te gaan stemmen of aan het zoveelste referendum deel te nemen.
Moeilijk in Zwitserland???? Als de politiek er niet uitgeraakt wegens partij eigen belangen dan wordt er referendum georganiseerd. Dan kiest de bevolking via referendum wat moet gebeuren >>> en dat gebeurt dan ook >>> wordt in praktijk omgezet. Waardoor het functioneert in Zwitserland zonder geldverslindende moerassen voor zaken die niet werken.
Bovendien moeten rechtszaken binnen het jaar uitgesproken worden, waardoor rek en trek onmogelijk is.

50% kiest niet????? Ok, drugsverslaafden, anarchisten of psychisch gestoorden gaan inderdaad niet referendum kiezen in Zwitserland of het zou moeten gaan om drugs legaal te maken of zoiets, Pfffff

Hier in dit sjoemel merk België hoor ik de politiekers en hun partijen al decennia discuteren in de pers en op TV over hetzelfde onderwerp dat ze gaan oplossen.

Pensioen, echte invaliden helpen, school enz. Komt ook steeds terug bij ieder verkiezing propaganda van de partijen en hun Vips die streven naar het zitje in de federale.

Echter al even lang komt er geen oplosing. Terwijl er steeds meer ambtenaren, controleurs, onderzoekers, allerhande hulpdiensten enz. enz. Federaal, provincie, stad, dorp opgericht werden.

>>>> Wij de bevolking moeten echter steeds meer zelf doen via internet, uitprinten, opstellen en invullen tegen over voor de introductie van de PC en communiceren met gerobotiseerde telefoon contacten.

Of wegens noodzaak uren bezig zijn om een persoon echt aan de lijn te krijgen om dan meer dan waarschijnlijk terug niet geholpen te worden maar verwezen wordt naar een ander bureau, instelling ...... !!!

Wat doen hier al die helpers, ambtenaren enz. enz. enz. Eigenlijk???

Buiten dat ze kies-vee gerelateerd zijn aan de partij ......
Dan wordt hier verwezen naar China, Rusland Pffffffff
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 19 september 2023 om 19:50.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden