Los bericht bekijken
Oud 20 september 2023, 08:57   #514
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat er veel panda's rondlopen he.

Alle is misschien overdreven. Dat het uw kansen serieus omlaag haalt, wel. Omdat er veel panda's rondlopen, en het "bon ton" is om te tonen dat je VB-ers weert. Meer nog, dat je absoluut zelf geen melaats wil zijn, ook al heb je zelf niks tegen VB-ers, en je wil vermijden dat men een ver vermoeden zou kunnen krijgen dat je misschien NIET kotst van VB-ers.

Je gaat dus over-ijverig doen om iedereen te tonen hoe hard je wel niet kotst van VB-ers ook al is dat het geval niet, omdat je absoluut het stigma van verdacht te worden van niet te kotsen van een VB-er wil afhouden.

Dat verklaart dat vele mensen zich niet kunnen permitteren om openlijk voor hun ik-heb-niks-tegen-VBers attitude, laat staan "ik ben zelf een VB-kiezer" en nog erger, "Ik heb een partij kaart" uit te komen, omdat zoiets professioneel, sociaal en economisch zelfmoord zou zijn.
Ja dat was het oorspronkelijk punt. Mijn impressie is dat we voorbij dat punt waren. Maar uit uw en vele andere reacties blijkt dat er toch nog schroom is om VB-affiliatie te uiten.

Of die nadelen in carrière en wat nog allemaal ingebeeld zijn of echt, daar zou ik toch voorzichtig zijn. En ik weet ook niet of een -ik zeg maar wat- VLD-affiliatie evengoed geen miserie geeft.