Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach
Ook het VB gaat dat niet tegen houden. En als je dat niet kan tegen houden dan dien je je best te onthouden van pest maatregelen tegen migranten en probeer je beter een functionerend sociaal weefsel te creëren. Ik vrees dat bij het VB veel opgekropte frustratie aanwezig is die wel eens op die onzinnige manier tot uiting gebracht zou kunnen worden. Geen beleid op lange termijn maar een soort van afreageren tegen een zondebok om een goed gevoel bij de achterban te creëren toch 'iets' te doen. Noem het populisme.
Anderzijds steken de andere partijen hun kop in het zand voor de sociale problemen die migratie met zich meebrengt. Ze proberen harmonie te creëren door de realiteit te ontkennen. En dat werkt averechts. Ze maken door leugens en bedrog naar de bevolking toe het VB groot.
In feite zou men die partij politieke kleinzielige links rechts spelletjes van beide kanten best aan de zetten en eens serieus aan de tafel gaan zitten.
|
Dat bedoel ik ook al ik zeg dat ik geen onderscheid maak tussen links en rechts.
Er zijn punten waar rechts al jaar en dag gelijk heeft maar die door links compleet genegeerd worden
enkel en alleen omdat ze van rechts komen.
Of omgekeerd.
Dat heeft niks meer te maken met het zoeken naar een oplossing van het probleem. En dat is wel wat we zouden moeten doen.
Dus goeie voorstellen mogen van mij zowel van links als van rechts komen.
Een goei voorstel is een goei voorstel.
Zolang ze maar realistisch zijn want in deze discussie lees je nogal vaak dingen waarvan je denkt: "Goeie aanleiding voor een goei mop, maar meer ook niet."
Ik las hier pas nog iets over heropvoeden in Noord Korea om maar iets te zeggen...