Los bericht bekijken
Oud 22 september 2023, 22:30   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Op zich is obesitas niet het probleem. Onderhuids vet is niet gevaarlijk (bvb een vrouw met een dikke kont maar geen buikje). Maar visceraal vet, dat zich tussen de organen nestelt (de typische alcoholverslaafde met een bierpens) is het grote probleem. Talloze studies daarover. En zwaar obese mensen hebben dit heel vaak. Het onderliggende probleem is insulineresistentie. Wat op zich weer wordt veroorzaakt door overmatige inname van suikers. De lever kan de overvloed van suiker niet aan, en zet het om in vet (de novo lipogenese). Dit vet slaat zich op tussen de organen en is een echte killer.

Ik link wel naar obesitas omdat het een risicofactor is voor metabool syndroom (insulineresistentie, hoog levervet en alle problemen van dien). 80% van alle diabetespatiënten (insulineresistent, hoog levervet) in de USA is obees. 20% is niet obees maar heeft wel hoog levervet.

Ik zou ook kunnen zeggen "Mensen met hoog levervet moeten meer betalen voor hun ziekteverzekering". Dat zou juister zijn, en dan blijkt dat obese mensen dit 4x vaker hebben dan niet obese mensen. Maar het probleem is dat dat inwendig levervet amper getest wordt. Ik denk dat de farmawereld niet wil dat we dit weten
Wat u denkt zou simpel te vermijden zijn.
Geen (r)overheid die geen middelen van het kiesvee afneemt en dan verspilt aan idioteriën.

Oftewel, een stinkend rijke morbide obese persoon kan de eigen beschikbare middelen wel gebruiken om het eigen leven te verlengen, zonder er iemand anders mee te benadelen.
En visa versa, een totaal leeggezopen alcoholicus , die sterft gewoon, zonder iemand anders te benadelen.

Laatst gewijzigd door maddox : 22 september 2023 om 22:32.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden