Los bericht bekijken
Oud 4 oktober 2023, 17:15   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Genocide is een collectief gegeven. Je kan in uw eentje geen genocide bewerkstelligen. Ik zei eerder al, genocide houdt "opdracht tot moord" in.
Kijk, het is een beetje raar om nog terug te moeten komen op dat genocidair gedoe, nu de reden daartoe, namelijk de politiek verklaarde noodzaak om de klimaatsverandering tegen te houden, opgehouden heeft van te bestaan.

Het was het startpunt van het genocidaire denken he: GEZIEN elke vorm van CO2 voetafdruk verminderen gewenst is en zelfs tot de hoogste prioriteit is uitgeroepen, en GEZIEN de beste manier om iemand zijn CO2 afdruk direct tot 0 te herleiden erin bestaat om hem te elimineren, wordt het hoogste doel dus het elimineren van zo veel mogelijk volk.

EENS men beseft dat "klimaatsdoelstelling = hoogste doel" logisch onafwendbaar leidt tot "hoe meer moorden hoe beter" kan men de VOLGORDE waarin iedereen moet afgemaakt worden aanpassen aan de oplossing van vele andere problemen waaronder het onaangepasten-die-hier-binnenkomen-en-masse probleem.

DAT was dus de hoeksteen van al mijn genocidaire oplossingen.

Die valt nu weg, doordat "de klimaatsverandering proberen maximaal te remmen" niet meer het hoogste doel is.

En daarmee dus ook alle andere overwegingen van genocidaire aard.

Maar nee, genocide is niet NOODZAKELIJK een collectivistische dwang. Het kan gewoon de TOELATING zijn om de intrinsiek genocidaire wens die bij de overgrote hoeveelheid van het volk toch al aanwezig is, de vrije loop te laten.

Citaat:
Het is 1 ding te pleiten voor het recht om een rechtstreekse "tegenstander" te mogen vermoorden, dan te pleiten om anderen te opdracht te geven te moorden voor U.
Vandaar dat de betekenis van het woord "genocide" niet dezelfde is dan van "massa-moord."
Ah, voor mij betekent genocide NIET noodzakelijk dat er een dwang is om te moorden, gewoon een permissie, die omgezet wordt in een gigantisch bloedbad OP SPONTANE WIJZE omdat veel volk daar allang goesting in heeft.

Rwanda toestandjes dus.

Het is daar dat ik het over heb: als een grote meerderheid van het volk dat als een van zijn belangrijkste wensen heeft, waarom zou die grote meerderheid zichzelf die toelating niet kunnen geven om zichzelf de vrije loop te laten op dat vlak ?

Ik zou denken dat de wens tot genocide potentieel heel sterk kan zijn, en dat onze anti-genocidaire posities en wetten gewoon met alle mogelijke wanhoop proberen het deksel op de kookpan proberen te houden. Niet dat men daartoe zelfs maar aanzet, dat zoiets gewoon een heel spontaan gebeuren is dat gewoon staat te popelen om te gebeuren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 oktober 2023 om 17:16.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden