Discussie: Horloges
Los bericht bekijken
Oud 7 oktober 2023, 12:48   #56
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik zou momenteel waarschijnlijk gaan voor een quartz uurwerk. Handgewonden of automatische mechanische uurwerken vergen onderhoud om hun matige precisie te behouden. Voor de meeste uurwerken (tenzij je een in house mechanisme en een grote buidel van veel meer dan 1000 euro hebt) betekent dat tegenwoordig vaak oud mechanisme er uit en nieuw mechanisme (movement) er in. Dan kan je zelfs beter gewoon de batterij vervangen om de 4 jaar of zo toch?
ik was ook eerst van zin een automaat te kopen, maar bij een juwelier geweest die zijn job kende, en wat vragen gesteld, en t kwam erop neer dat ze die dingen voor maintenance of als er iets aan is terug moeten sturen naar Zwitserland (als je een Zwitsers koopt) Dat kost u een arm en een been.

Dus ne quartz genomen en die doet het goed. (Certina) Seiko gehad en dat is ook goed.

Als ik er nog eens wat meer geld tegen wil smijten zou ik naar Tudor of Stowa gaan zien of dingen in die prijsklasse. Omega's , Breitlings, Rolex etc... dat is schoon maar voor mensen met te veel geld.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden