Los bericht bekijken
Oud 13 oktober 2023, 15:19   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.561
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Op radio Twee is er momenteel een discussie om ouderen (+75) hun stemrecht af te nemen.

Wat vinden jullie hier van?
Op Radio Twee zijn de meningen alvast verdeeld.
De één vindt dat een goed idee.
De ander vindt het geen goed idee.
Anderen vinden dat ze de stemplicht voor 75 plussers zouden mogen afschaffen.
Weer anderen vinden dat jongeren vanaf 15 jaar zouden moeten kunnen stemmen.

De één of andere professor wil gaan voor stemrecht vanaf 16 jaar, hij vindt dat jongeren vroeger met politiek zouden moeten beginnen, zo zouden ze op oudere leeftijd beter weten waarover het gaat.

Dat laatste argument slaat eigenlijk nergens op.
Als je interesse hebt in de politiek, maakt het dan iets uit dat enkele jongeren iets eerder mogen stemmen. Ik bedoel hiermee dat iemand, die op 14 oktober 2024 18 jaar wordt, bijna 23 jaar is vooraleer hij voor het eerst mag stemmen.
Geldt eigenlijk ook voor de maximum leeftijd, stel dat iemand voor mei 2024 70 jaar wordt, voor hem / haar zou dit betekenen dat hij / zij voor het laatst op 70 jarige leeftijd zou mogen gaan stemmen (leeftijd op 75 jaar).
Mijn leeftijd is 86 jaar. Drie tot vier keer per week ga ik een 5 kilometer stappen. Zolang ik nog behoorlijk kan stappen ga ik stemmen.
Dat is de juiste ingesteldheid.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden