Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi
Mocht ik u voldoende vertrouwen, dan zou ik u uitnodigen voor een (lang) gesprek in het gezelschap van enkele flesjes frisdrank - zéker géén 'thee' - om van gedachten te wisselen.
Maar ik vertrouw geen 'communisten' meer; ik heb er inmiddels te véél slechte ervaringen mee gehad.
Ik zou om te beginnen al een onderscheid willen maken tussen "Het Westen" - als ultra-simplistische benoeming van een politiek-culturele & socio-economische 'realiteit op de grond' - enerzijds en 'westerlingen' - als veel te veralgemenende term voor een al bij al vrij grote verzameling individuen van allerlei aard en pluimage - anderzijds.
Om het héél kort & bondig te houden: ik vind (vond?) dat Amnesty International ondanks alles vrij goed werk levert, ik vind daarnaast ook dat pretentieuze '(wereld-)leiders' zichzelf steeds weer oeverloos belachelijk maken, en dat niet alleen omwille van wat ze zeggen of (pretenderen te) doen.
Wat mijn 'wereldbeeld' betreft:
daarin speelt het 'vraagteken' "?" en véél - oneindig véél - grotere rol dan het 'uitroepteken' "!"
Hopelijk hoef ik u daar geen verdere uitleg bij te geven.
Ter 'regulering' van m'n eigen leven volg ik min of meer en alleszins zo véél mogelijk de 'basisprincipes' van het 'nihilisme' zoals een goede vriend dat ooit verwoordde:
a) ik verplicht mijzelf er niet toe in welke 'utopie' dan ook te geloven
&
b) ik verplicht mijzelf er niet toe wat dan ook te doen om wat voor 'utopie' dan ook verwezenlijkt te krijgen.
En daar voeg ik - uit oprechte 'bewondering' voor de Turks-Nederlandse schrijfster Lale Gül - nog aan toe dat ik mezelf niettemin het recht toeken ALLES WAT VALS IS genadeloos te (blijven) verraden.
In mijn onmiddellijke omgeving probeer ik zo veel mogelijk 'good vibrations' (en vooral géén leugens) te verspreiden.
Mijn vriend(inn)en zullen u dat graag bevestigen maar aangezien ik hun levens niet in gevaar wil brengen, zult u mij op mijn woord - doorgaans en bij voorkeur in een West-Vlaams boerentaaltje - dienen te geloven.
|
Sta mij toe daar toch enige vraagtekens bij te plaatsen, gerelateerd aan het onderwerp van deze draad.
U beweert bij alles vraagtekens te plaatsen en niet in autoriteit te geloven en toch lijkt U de verhaaltjes van de westerse elite over Oekraine en Poetin als zoete broodjes te slikken. Ook het verhaal dat ze brengen over "vrijheid en democratie" lijkt U kritiekloos te slikken.
West-Vlaams is een mooie taal, AN vind ik een boerentaal dat terzijde.
Als ik het over het Westen heb heb ik het uiteraard over de 1 % financiele elite die hier onrechtstreeks alles te zeggen heeft.