Los bericht bekijken
Oud 17 oktober 2023, 16:05   #521
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Allemaal burgers binnen de EU.
Als er geen grenzen meer zijn om waar dan ook te werken moet ook die discriminatie tussen landen worden aangepakt.
Het kan niet zijn dat burgers binnen de EU ongelijk worden behandeld.

Een Europese nummerplaat met Europese verzekering, Europese wegentaks en Europese keuring stations.
Laat de EU burger vrij om te kiezen waar en bij wie hij een verzekering neemt.
Laat de EU burger vrij om te kiezen waar hij naar de keuring gaat.
Laat de wegentaks op basis van tijd verdwijnen en verreken die met de brandstof zodat ook deze discriminerende regel verdwijnt.
Ik ben voor.
Maar helaas zijn er nog "nationale belangen", die uitsluitend dienen om nationaal geld uit de nationale zakken te kunnen kloppen.

Je laatste regel zou ik nog aanvullen met "vormen van péage", waar rekeningrijden dan de modernere versie van is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden