Discussie: Multicul
Los bericht bekijken
Oud 11 april 2005, 14:07   #6
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

@Radicaal: Persoonlijk zou ik gokken op integratie versus remigratie. Segegratie is de situatie zoals die nu bestaat: het weigeren te accepteren van de cultuur van een ander. Kortzichtig, omdat dat je eigen leefomgeving verzuurd. Probeer maar eens een goed gesprek aan te gaan met je Marokkaanse buurman als jij weigert zijn cultuur, zijn afkomst, zijn manieren te begrijpen. Dan zal hij op zijn beurt niet kunnen snappen dat jij je dochter van 14 in minirok naar een fuif laat gaan, tot 3 uur 's nachts..

Het grappige is, dat de klok niet kan worden teruggedraaid. Terugsturen is onmogelijk, zonder gelijk die mensen hun grondrechten te ontnemen en het burgerschap te ontzeggen. Het tuig dat ertussen zit en het verziekt voor de rest, is vaak Eigenlands. Hier geboren en dus staatsburger. Die kun jij het land niet uit laten zetten zonder te gaan morrelen aan de Rechten van de Mens.

Mensen die niet van deze contreien komen (hier niet geboren zijn!) én niet de wil aan de dag leggen om te integreren, zouden wat mij betreft 'geholpen' mogen worden om te remigreren. Of hun heil ergens anders te zoeken. Zou jij de pittashop op de hoek willen missen? Ik niet, want ik vond die Belgische, dikke frieten van de tent die daarvoor erin zat toch al niks. Doe mij maar een Durum in plaats van een friet met frikandel.

Laatst gewijzigd door Mephisto : 11 april 2005 om 14:10.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden