Los bericht bekijken
Oud 21 oktober 2023, 07:10   #7
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.626
Standaard

Die reserves zijn zelfs meer dan rekbaar, ze humpen soms met grote bokkesprongen hoger, zie de technologie, een beetje achternadoen van wat los van de mens ook gebeurt maar veel sneller, die gas opgesloten in kleine insluitsels in gesteente en daardoor onontginbaar en daardoor geen reserve, plots veel economischer ontginbaar maakte.

"Peak whatever" is een klassieke doem-voor-whatever fabel om een andere uitleg te hebben dan "ik ben tegen whatever en wil whatever bannen.

Ik klasseer zulke tactieken onder 1 overkoepelende strategie: die van voorraad aanleggen verhinderen, en daarmee afhankelijk maken van bevoorrading. Een beetje als een infuus met een nazi doktoor aan het kraantje.
Dat is waar de huidige generatie nazi's mee bezig is. Een stof, als brandstof, als bankbiljet, kun je zelf ergens opslaan voor de tijd dat ze chemisch voldoende intact blijft om bruikbaar te blijven, en dat kan heel lang zijn. Je kunt ze oppotten, en de pot maakt dat je net als dieren die vruchten in spleten holtes enz opslaan, onafhankelijk bent van derden, en dat wil de huidige generatie nazi's niet, ze willen dat je afhankelijk blijft van handel, die ze controleren, en als zij hun zelfgemaakte winters orchestreren, zoals bvb geforceerde olieproductie beperkingen/quota's, dat je de consequenties daarvan niet kan ontlopen.

Die haatcampagne tegen brandstoffen staat enkel in dat kader, is die strategie, hun uitleggen (duurzaamheid, ecologisch, blahblah,...) zijn excuses om niet te nazi-bot over te komen bij de menschen.
Een anekdote van die duurzaamheid, ergens begin jaren 200x, zag ik die eco doctrine, die voorheen eerder vanop de achterbank werd bedreven, snel openlijk op voorplan gaan, 101 keurmerken, certificeringen, labels allerhande. Op een regenvest die ik kocht zag ik voor het eerst zo een label, zoveel % "duurzame" materialen. Na enkele uren beregend te zijn geweest was de binnenbekleding, die waterdicht maakt, een soort plastiekvel, weg aan het rotten en was de ex-regenvest enkel goed voor de vuilbak.
Wel, dat is die "duurzaamheid" van de huidige generatie nazi's.
De hele brol-producerende sector van de economie heeft grote pakken van die labels in hun magazijnen liggen, klaar om mee in te naaien. En ze krijgen af en toe 1 of andere award op dat vlak, waarmee ze dan uitpakken op hun website.
The War on Terror.
The War on Fossile Fuels.
The War on Cash.
Een lang rijtje Wars, uitreikingen van certificaten, awards, nobelprijzen, ...
Om je afhankelijk te houden.
Braaf in het Gelid, braaf mee marsjeren, op naar ons Grote Duizendjarig Rijk, Groene Planeet, blauwe oogskes en blond haar, ze gaan airconditioners nog bannen met als uitleg dat hun planeetconditioners net als hun vaccins 99% werkzaam zijn.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 21 oktober 2023 om 07:17.
Erw is offline   Met citaat antwoorden