Partijtop is akkoord met de keuze van de minister.
Statement Tom Ongena: "Partijbestuur schaart zich achter Paul Van Tigchelt"
“We hebben net een grondige discussie gehad op het partijbureau", zegt Tom Ongena in een reactie na het partijbestuur van Open VLD. "Er zijn daar een paar zaken uitgekomen. Ten eerste dat er ongelooflijk veel respect is voor de beslissing van Vincent Van Quickenborne, die als minister van Justitie zijn politieke verantwoordelijkheid heeft genomen. Een zeer moeilijke beslissing die veel respect afgedwongen heeft bij de leden van het partijbestuur. Twee, het partijbestuur schaart zich achter de keuze om, op een moment dat ons land zo geconfronteerd wordt met een veiligheidsuitdaging, nieuwe terroristische aanslagen en de terreurdreiging opnieuw is toegenomen, de topexpert inzake veiligheid te benoemen als minister van Justitie. Het partijbestuur schaart zich achter de beslissing voor Paul Van Tigchelt en om hem aan het stuur te zetten van het cruciale departement Justitie zodat hij meteen aan de slag kan gaan met de beslissingen die genomen zijn."
"Ten derde heeft het partijbestuur me gevraagd, en dat ga ik ook doen, om in overleg te gaan met de leden van onze partij om zo de rangen te sluiten. Daar ga ik mee aan de slag."
"Vier. Het partijbestuur heeft duidelijk gemaakt dat ik als voorzitter moet verderwerken aan de vernieuwing van de partij."
"Er is dus steun voor Paul Van Tigchelt, er is vraag voor overleg en er is de duidelijke ambitie om verder te werken aan vernieuwing."
Natuurlijk zijn die akkoord, ze hebben teveel schrik voor de bus die klaarstaat.
|