Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon
Ik heb die van ons weten 'stoppen' met sigaretten door te vapen.
|
Ik heb zo'n collega gehad.
Rookte voordien 2 dagen van een pakje sigaretten.
Ging vapen om van die sigaretten af te raken maar het gevolg was dat hij binnen de kortste keren heel de dag met die e-sigaret in zijn handen rondliep.
Ondertussen betaalt hij bijna 2 keer zoveel voor zijn vapen als wat hij zou betalen als hij nog gewoon zou roken.
Tsja, 't is minder schadelijk zeggen ze...
Ik heb het toch altijd maar een raar idee gevonden. Smaakjes die voor consumptie dienen verbranden en inademen en dan geloven dat dat veilig is omdat die smaakjes opeten ook veilig is...
Alsof iets inademen wat je kan opeten sowieso veilig is.
Maar soit; voor mijn part moet de overheid gewoon dringend keuzes maken. Ofwel verbieden ze roken gewoon en stoppen ze met het hypocriete opdrijven van de prijs ofwel laten ze rokers gerust.
Ik ben (als ex-roker) voor het tweede.
Wat ze nu doen is pure hypocrisie. Als ze echt de prijs opdrijven om mensen te doen stoppen brachten ze de prijs van een pakje sigaretten gewoon naar €250 euro. Of meer.
Maar ja, zo erg willen ze nu ook weer niet dat we stoppen. Het moet nog altijd geld opbrengen natuurlijk.
En dat gaat blijven duren. Want hoe meer rokers stoppen, hoe meer er overschieten die dan de hele rekening moeten betalen.