Los bericht bekijken
Oud 28 oktober 2023, 13:28   #4
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik belde enige tijd geleden een makelaar op om onze woonst eens te laten schatten.
Hij vroeg of ik een EPC-score had.
Toen ik zei dat ik die niet had zei hij me om er vooral niet achter te gaan, hij kende wel iemand die 'dat in orde ging laten komen'.

Ik heb er niet op doorgevraagd maar aan de toon van zijn stem kon ik horen dat ik niet bang moest zijn dat die gast mij een slechte EPC-score ging geven.

Puur geldbejag is heel die EPC-kermis.
Net als 90% van alle andere 'groene' maatregelen.

Ik sta ervan versteld dat er nog steeds mensen (met hun ogen wagewijd open en met 2 voeten) intrappen.

Er zijn mensen die daar de keuze van een koopwoning van laten afhangen eh?
Van een EPC-score die nu werkelijk eens niets, maar dan ook helemaal niets, over het huis vertelt.
Maar die EPC-score geeft wel op straffe van boetes aan of men onmiddellijk moet beginnen renoveren of niet. En binnen tien jaar zou de overheid de EPC's zelfs beginnen eisen voor alle woningen. Dus niet enkel als ze verkocht of verhuurd worden. Alsof iedereen zo maar renovaties wil of kan betalen. Wat met oude mensen, wat met jonge mensen, wat met mensen die geld willen opsturen naar hun thuisland, wat met mensen die hard werken en op vakantie willen, wat met koppels die kinderen willen, wat met mensen die liever een sauna installeren, ... ? De groenen gaan die allemaal geld geven dat ze van een ander afpakken beweren ze.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 28 oktober 2023 om 13:30.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden