Los bericht bekijken
Oud 1 november 2023, 12:30   #133
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bart De Wever wil ‘krachten bundelen’ met rechtervleugels Open Vld en cd&v: ‘Met vier een regering vormen spreekt mij niet aan’

N-VA-voorzitter Bart De Wever noemt het vooruitzicht op een Vlaamse regering met vier partijen ‘het absolute doemscenario’. Om in de aanloop naar de verkiezingen van 2024 de Vlaamse belangen veilig te stellen, wil hij de ‘krachten bundelen’ met de rechtervleugels van Open Vld en cd&v. Dat zegt De Wever in Humo.

Belga en redactie29 augustus 2023

De komende maanden zal De Wever “de nodige gesprekken voeren” voor zo’n krachtenbundeling, zegt hij in Humo. “Ik had die alliantie liefst al voor 2024 gezien, maar Vivaldi staat dat in de weg. Met de rechterkant van Open Vld en cd&v kunnen wij een brede, conservatieve volkspartij vormen die in Vlaanderen met de vingers in de neus 40 procent haalt”, zegt hij. “Verder krasselen en met vieren een Vlaamse regering vormen, dat spreekt mij totaal niet aan. Ik ga er alles aan doen – alles! – om te zorgen dat dat niet gebeurt. Pro patria omne possibilis est. Voor het vaderland is alles mogelijk.”
https://www.demorgen.be/snelnieuws/b...aan~b52bf3259/

Voor zover ik weet hebben de pogingen van De Wever nog niets opgeleverd.
Gelukkig voor panda zal dat na de verkiezingen op drie weken, en met de vingers in de neus, in kannen en kruiken zijn.