Los bericht bekijken
Oud 4 november 2023, 09:40   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Niet enkel dat. Als je jezelf wenst af te sluiten van het net moet je zwaar inboeten aan luxe en comfort.
Neen, waarom? Ooit gehoord van Glamping?
Da's waar wij op mikken als we naar de "14de eeuw" gaan als reënactors.
Een ruime tent die warm is in de winter en koel in de zomer, een bed waar we uitgerust uit kunnen komen, en een vuurschaal waarop we kunnen koken.
Wat heb je nu nodig?
Citaat:
Je kan ook niet zonder een stroomgenerator op diesel
Generator op welke brandstof dan ook is een backup. Wie verbied het gebruik van back-ups? Het blijft off grid nietwaar. (PS, mijn generator loopt op alcohol, die ik zelf kan stoken. Maar da's nu te duur.)
Citaat:
en het liefst heb je een winterverblijf waar wel stroomaansluiting is.
Waarom? Niet veel stekkers in een iglo.
Citaat:
Als je baby's of klein mannen in huis hebt kan je Agentschap Opgroeien over de vloer krijgen die jouw kinderen plaatsen wegen verwaarlozing.
Geen kinderen in huis, dus dat helpt.
En hoeveel van die kwispels ga je aan zien kloppen bij een volgepropt herenhuis in Mollahbeek of Borgerokko?
Misschien wel elektriciteit en alle heimweeschotels die men kan bedenken, maar een modern sanitair.... Die ambtenaren weten ook wel wat gezond is voor hen.
Citaat:
Mensen hebben langer bestaan zonder elektriciteit dan zonder. Toch kan de hedendaagse wegwerpmaatschappijmens niet zonder.
Neen, de (r)overheid wil geen mensen die onafhankelijk kunnen denken.

Zoals ik schreef, "off grid" gaan kan prima. Maar het gaat duur zijn in opbouw, en lastig en nog veel duurder zonder de kennis en middelen om het onderhoud en de mogelijke herstellingen zelf uit te voeren.