Los bericht bekijken
Oud 5 november 2023, 00:53   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Lijkt mij onwaarschijnlijk maar misschien heeft Mazda dat probleem kunnen oplossen.
Vergeet dat misschien. Als een 830 cc wankel in ideaal koppelbereik zelfs 7,5 liter/100 km verbruikt om een batterij bij te laden.

De MX 30 R-EV is wel een 350 kg zwaardere wagen dan de RX-8 met 1300 cc wankel, die nipt 8,9 liter/100 km haalde op gewone landwegen.

De BMW i3 R-EV zou minimum 6 liter/100 km verbruikt hebben om de batterij bij te laden, bron volgens diverse fora [ref 84] via wikipedia. Maar die R-EV weegt ook "maar" ~1.440 kg en heeft zuinige smalle bandjes... En naast die benzine verbruikt die natuurlijk ook nog electriciteit.
Citaat:
[84] Versch. Internet-Forenbeiträge sprechen von Normverbrauch 6 l/100 km in den USA sowie >6 l/100 km nach deren eigenen Erfahrungen
ADAC haalde 5,5 liter/100 km met de oude Opel Ampera R-EV dat is er niet veraf, en dat met 1400 cc.
Citaat:
Opel Ampera E-REV ePionier Edition

Testverbrauch Schnitt (ersten 100 km) 12,2 kWh und 1,4 l
Testverbrauch Schnitt pro 100 km (leere Batterie / elektrisch) 5,5 l / 17,4 kWh
En nog een weetje, de BMW i3 R-EV koste catalogus € 4600 meer dan de pure i3. Alle kosten gerekend TCO dus ook duurder onderhoud kostte de R-EV € 55 per maand meer bij 4 jaren rijden en 60.000 km.
Bron archief ADAC 2017-2018: https://docplayer.org/68340540-Adac-...n-modelle.html
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2023 om 01:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden