Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC
Lijkt mij onwaarschijnlijk maar misschien heeft Mazda dat probleem kunnen oplossen.
|
Vergeet dat misschien. Als een 830 cc wankel in ideaal koppelbereik zelfs 7,5 liter/100 km verbruikt om een batterij bij te laden.
De MX 30 R-EV is wel een 350 kg zwaardere wagen dan de RX-8 met 1300 cc wankel, die nipt 8,9 liter/100 km haalde op gewone landwegen.
De BMW i3 R-EV zou minimum 6 liter/100 km verbruikt hebben om de batterij bij te laden, bron volgens diverse fora
[ref 84] via wikipedia. Maar die R-EV weegt ook "maar" ~1.440 kg en heeft zuinige smalle bandjes... En naast die benzine verbruikt die natuurlijk ook nog electriciteit.
Citaat:
[84] Versch. Internet-Forenbeiträge sprechen von Normverbrauch 6 l/100 km in den USA sowie >6 l/100 km nach deren eigenen Erfahrungen
|
ADAC haalde 5,5 liter/100 km met de oude Opel Ampera R-EV dat is er niet veraf, en dat met 1400 cc.
Citaat:
Opel Ampera E-REV ePionier Edition
Testverbrauch Schnitt (ersten 100 km) 12,2 kWh und 1,4 l
Testverbrauch Schnitt pro 100 km (leere Batterie / elektrisch) 5,5 l / 17,4 kWh
|
En nog een weetje, de BMW i3 R-EV koste catalogus € 4600 meer dan de pure i3. Alle kosten gerekend TCO dus ook duurder onderhoud kostte de R-EV € 55 per maand meer bij 4 jaren rijden en 60.000 km.
Bron archief ADAC 2017-2018:
https://docplayer.org/68340540-Adac-...n-modelle.html