Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus
Neen, van jou verwacht ik zoiets helemaal niet. Ik weet dat die gerechtelijke uitspraak u geweldig op de heupen moet werken. Ik beschouw het vooral als een welbesteed lesje voor de linkiwinkies die steeds maar opnieuw krampachtig pogen begrippen uit te hollen en een andere invulling gegeven die beter in hun kraam past.
|
Nee quercus, je 'weet' dat niet. Je papegaait hier een schlemiel na die dat onzin verhaal hier ooit op het forum heeft neergedropt zoals een keutel waarna het gretig is opgeraapt door de keutel-amateurs die het sindsdien serieel oprakelen alsof ze hier iets interessant mee zouden hebben. Not so.
Het arrest van het hof van beroep uit 2018 waar je naar verwijst betreft een geding tussen de boekenbeurs, en de extreem-rechtse uitgeverij Egmont. De boekenbeurs wou die vuiligheid niet toelaten, het hof besliste dat ze dat toch moesten doen. Punt.
Het arrest verwijst enkel naar het advies van de advocaatgeneraal die stelt dat het niet bewezen is dat de ideologie van het Vlaams Belang racistisch of ondemocratisch is.
En dat is juridisch perfect logisch : aangezien er in tegenstelling tot het proces
tegen het Blok indertijd nog geen enkele rechtszaak is opgestart
tegen het belang...
Barbara Pas (of meer waarschijnlijk de juristen die haar adviseren) begreep dat uiteraard, zag de mogelijkheden ervan en gebruikte die in haar propaganda.
Devadder duidelijk niet...

Die heeft zich laten leiden als een hondje.
Het is schandalig, en een teken van onkunde of minstens een gebrek aan redactionele ondersteuning trouwens, dat Ivan Devadder het zonder weerwerk heeft laten passeren toen Barbara Pas dat lulverhaal in 'de afspraak op vrijdag' mocht brengen.